Zcela nová vysoce výkonná pneumatika Hankook Ventus S1 evo 3 pro osobní a SUV vozidla se umístila na předním místě s mimořádně výborným hodnocením ve vůbec prvním nezávislém testu, pořádaném redakcí Auto Bild, nejpopulárnějšího časopisu pro motoristy v Německu. Redakce testovala letní pneumatiky 53 různých značek v rozměru 225/45 R 17 na všechna výkonnostní kritéria, včetně celkové životnosti. Vývoj této nejnovější generace, stejně jako všech ostatních pneumatik Hankook, byl zaměřen především na bezpečnost jízdy. Vývojáři se kromě toho zaměřili zejména na přilnavost k mokré vozovce a na precizní ovladatelnost. Díky tomu nová S1 evo 3 v testu prokázala svůj mimořádný výkon při brzdění na mokré vozovce, které se hodnotí jako nejdůležitější kritérium z hlediska bezpečnosti jízdy. Redakce časopisu Auto Bild kromě toho ve svém hodnocení zdůraznila precizní řízení a dobrou odezvu na suché vozovce. Nová Hankook Ventus S1 evo 3 se na evropské trhy dodává zatím v 72 různých rozměrech od 17 do 22 palců.
Nová pneumatika Hankook Ventus S1 evo 3 je výsledkem kompletně nového vývoje a navazuje na úspěchy předchozích vysoce výkonných pneumatik z dílny Hankook. Stejně jako její předchůdce, tak i Ventus S1 evo 3 poskytuje mimořádně bezpečnou a sportovní jízdu, avšak při současném zachování vysoké míry komfortu, a to na suché i mokré vozovce. Nejnovější přírůstek úspěšné produktové série Ventus, uvedené prvním modelem na světové trhy v roce 1994, ztělesňuje nová důležitá témata, mimo jiné z oblasti šetrnosti k životnímu prostředí a ochrany přírodních zdrojů, a to bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti bezpečnosti jízdy.
Auto Bild, přední evropský motoristický magazín, testoval v letošním roce celkem 53 renomovaných značek letních pneumatik (1) v rozměru 225/45 R 17, a to na automobilu BMW řady 1. Jedná se tak zřejmě o největší nezávislý test pneumatik na světě, ve kterém pneumatika Hankook Ventus S1 evo 3 získala hodnocení dobrá nebo velmi dobrá, a to ve všech testovaných kritériích se závěrečným hodnocením „…vyvážená pneumatika s vynikajícími výkony, zcela bez výtek, nabízí precizní ovladatelnost s dobrou zpětnou vazbou na suchu a vůbec nejkratší brzdnou dráhu na mokrém povrchu…“
„Naše vysoce výkonné pneumatiky dodáváme na globální trhy již více než 25 let. Naše produkty se mezitím etablovaly jako prémiová originální výbava u předních výrobců automobilů, a to včetně segmentu velmi výkonných sportovních vozů,“ vysvětluje Han-Jun Kim, president společnosti Hankook Tire Europe. „Naší novou vlajkovou lodí pokračujeme důsledně v započaté cestě. V poslední době jsme do sériové výroby zavedli několik nových technologií, a proto jsem si jistý, že počínaje rokem 2019 bude naše nová pneumatika Ventus S1 evo 3 slavit úspěch přímo u našich zákazníků.“
Díky neustálému základnímu výzkumu lze při výrobě pneumatik Ventus S1 evo 3 používat novou generaci inovativních materiálů. Prostřednictvím aktivního přístupu odborníků Hankook na pryžové směsi bylo možné optimalizovat jízdní vlastnosti pneumatik Ventus S1 evo 3 na mokré i suché vozovce, a to pomocí integrace nových vysoce výkonných přírodních pryskyřic v běhounové směsi. To však nezpůsobuje pouze celkové zvýšení výkonnosti, ale také znatelně rozšiřuje teplotní rozsah, ve kterém je pneumatika schopna podávat optimální výkony. Vysoce přilnavá směs běhounu s vysokým podílem siliky využívá speciální technologie mísení směsí, které zajišťují lepší rozptyl částic polymerů a plnidel. To vede ke znatelnému zkrácení brzdné dráhy na mokré vozovce, jakož i ke snížení valivého odporu.
Na redukci valivého odporu se podílí i zcela nová jedinečná směs bočnic pneumatiky, čímž bylo možné docílit snížení valivého odporu pneumatiky Ventus S1 evo 3 o dalších 2,5 procenta.
Nová ochranná vrstva nárazníkových pásů vyrobená z aramidových kompozitních vláken zamezuje v porovnání s běžnými tkaninami na bázi nylonu nežádoucímu navyšování valivého obvodu při vysokých a velmi vysokých rychlostech (300 km/h a více), a to až o 60 procent. To zajišťuje pneumatice Ventus S1 evo 3 znatelně lepší jízdní stabilitu a delší životnost v důsledku omezení tvorby tepla.
Nová ochranná vrstva nárazníkových pásů ještě dále zlepšuje přilnavost v zatáčkách, a to o 5 procent. Zkosené hrany středových bloků zvětšují při zatížení (např. při prudkém manévru) styčnou plochu, a zlepšují tak ovladatelnost a stabilitu jízdy. Vysoce tuhé a široké vnější bloky asymetrického dezénu jsou ještě dále vyztuženy tzv. spojovacími můstky, což zlepšuje preciznost a stabilitu při zatáčení.
Nápadný tvar vykrojené vnější drážky je po designové stránce převzatý z prvního modelu Ventus S1 evo. Z technického hlediska se tato zapadající drážka ve spojení s optimalizovaným provedením čtyř obvodových drážek účinně projevuje lepší prevencí vzniku akvaplaningu a znatelně zvyšuje přilnavost k mokré vozovce bez omezení výkonů na suchu.
Dipl.-Ing. Klaus Krause, ředitel Evropského centra pro výzkum a vývoj v Hanoveru, prohlásil: „Během vývoje pneumatiky Ventus S1 evo 3 si naši vývojáři stanovili cíl zlepšit výkony doposud nejúspěšnější pneumatiky Hankook na trhu, a to v prakticky ve všech oblastech. Výsledkem jejich práce je vysoce výkonná pneumatika, jejíchž chování a jízdní vlastnosti byly optimalizovány takovým způsobem, aby se moto společnosti Driving Emotion doslova projevilo na jízdě. Kromě toho,“ pokračuje Klaus Krause, „jsou v rámci vývoje S1 evo 3 zohledněné také budoucí požadavky nové metody měření emisí simulující provozní testy.“
Vývoj pneumatiky Ventus S1 evo 3 probíhal z velké části v Evropském centru pro výzkum a vývoj, jakož i za globální účasti ostatních výzkumných center společnosti Hankook Tire. Realizace výroby se plánuje v moderním výrobním závodu v maďarském Rácalmási. Od svého uvedení na trh se S1 evo 3 bude prodávat také ve verzi pro vozy SUV s upravenou dvojitou kostrou z umělého hedvábí. Některé rozměry této pneumatiky již získaly homologaci od předních výrobců německých automobilů jako originální výbava nových modelů. Nová vlajková loď výrobce Hankook bude uvedena nejprve plošně na evropské trhy začátkem roku 2019. Rozměrová škála bude zahrnovat více než 72 rozměrů pro ráfky od 17 do 22 palců, s profily 50 až 25 a v šířkách od 205 do 315 mm.
(1) 53 dezénů testováno v první fázi testu (brzdná dráha na suchu a mokru), 20 pneumatik s nejkratší brzdnou dráhu (hodnoceny obě kritéria) pokračovalo do hlavního testu.