První Volkswagen Scirocco se objevil v roce 1974, téměř současně s prvním Golfem, jehož techniku toto cenově dostupné sportovní kupé používalo. Scirocco svým způsobem navazovalo na elegantní kupé Karmann Ghia a karosárna Karmann v Osnabrücku byla také pověřena výrobou Scirocca, kterou zajišťovala až do roku 1992. První generace byla v roce 1981 nahrazena druhou generací s novou karoserií. V roce 1988 představil Volkswagen nástupce s názvem Corrado, ale ten již nedokázal navzdory svým nesporným kvalitám zopakovat prodejní úspěchy Scirocca, které byly největší u první generace, jíž se vyrobilo přes půl milionu kusů. Volkswagen stáhl Corrado ze své nabídky v roce 1995.
Nové Scirocco je tedy třetí generací vozů tohoto jména. Karoserie má podobu sportovně střiženého třídveřového hatchbacku, jehož svěží design je příjemnou změnou ve stylu wolfsburgské automobilky. Délka vozu 4,26 m je téměř shodná s Golfem, ale střecha je výrazně nižší (výška 1,40 m) a karoserie širší (1,81 m). V interiéru jsou čtyři samostatná sportovní sedadla, zadní samozřejmě sklopná. Zákazníci budou mít výběr ze tří motorů TSI (1.4 90 kW/122 k, 1.8 118 kW/160 k a 2.0 147 kW/200 k) a jedné vznětové jednotky TDI (2.0 common rail 103 kW/140 k). Z technického vybavení zaujme především nová sedmistupňová převodovka DSG pro motor 1.8 TSI a adaptivní řízení podvozku s třemi režimy „Normal“, „Sport“ a „Comfort“, jimiž se mění charakteristika elektromechanického posilovače řízení a adaptivních tlumičů. Nové Scirocco se začne vyrábět koncem srpna.