Goodyear uvádí na trh novou generaci vysokovýkonných (UHP) silničních pneumatik Eagle F1 Asymmetric 5. Ve svých nejmodernějších univerzálních letních pneumatikách využil řadu nových technologií, které umožnily významně zdokonalit brzdný výkon na mokru a ovladatelnost na suchém povrchu, a to bez jakýchkoli ústupků v oblasti jízdního komfortu nebo hlučnosti.
Za mnoha novými kvalitami pneumatik stál především vlastní vývoj vysoce ušlechtilé směsi, která novým pneumatikám propůjčuje vynikající chování na mokru, aniž by přitom omezovala jejich odolnost nebo ovladatelnost na suchém povrchu. Pneumatiky jsou dále zkonstruovány tak, že se při brzdění zvětšuje jejich styčná plocha s vozovkou. Nabízejí tak kontakt s povrchem vozovky v rozsahu dosud charakteristickém spíše pro nákladní pneumatiky, což přispělo ke zkrácení brzdné dráhy ve srovnání s pneumatikami Eagle F1 Asymmetric 3 o celkem 4 procenta.
V úsilí o další zvýšení výkonnosti pneumatik se Goodyear zaměřil i na omezení ohybu a přenosu příčných sil v oblasti běhounu. Výsledná precizní reakce v zatáčkách, lepší trakce a ničím nerušená akcelerace pomohly zlepšit ovladatelnost vozu na suchém povrchu. Současně to posílilo i zpětnou vazbu při řízení: výsledkem je lepší spojení mezi řidičem a vozem a příjemný zážitek z řízení s pocitem jistoty.
Prvních 51 rozměrů uvede Goodyear na trh mezi únorem a květnem 2019, dalších deset bude následovat mezi červnem a prosincem 2019. Goodyear nabídne provedení s průměrem 17” až 22”, šířkou 205 až 315 milimetrů a bočním profilem 50 až 25 s předpokládaným využitím pro nejrůznější vozy – od Volkswagenu Golf přes luxusnější vozidla typu Mercedes-Benz třídy C nebo BMW řady 3 až po standardní verze modelu Porsche 911.
Díky novým pneumatikám hodlá Goodyear těžit ze silného meziročního nárůstu o 8,3 procenta v segmentu vysokovýkonných pneumatik o rozměru 17” a vyšším, které již nyní tvoří 22 procent celkového prodeje letních pneumatik. Navíc by se měl prodej vozidel vyšší třídy podle prognóz do roku 2023 zvýšit ze 17,5 na 18,2 procenta. V neposlední řadě staví před pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 5 dobré vyhlídky uplatnění na trhu také meziroční nárůst poptávky po pneumatikách UHP v severovýchodní a jihovýchodní Evropě: od roku 2012 se v těchto regionech zvýšil o 18, respektive o 25 procent.