AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Volkswagen Užitkové vozy otevřel nové centrum pro měření emisí

Do nového zařízení v areálu hannoverského výrobního závodu bylo investováno šest milionů eur. Dvě zkušební stanoviště pro testování vozidel podle nové metodiky WLTP.

Volkswagen Užitkové vozy zahájil v prosinci 2018 provoz nového centra pro měření emisí ve výrobním závodě v Hannoveru. Zařízení s plochou 1000 metrů čtverečních, jehož výstavba trvala pouhých deset měsíců, má dvě zkušební stanoviště, na nichž budou vozidla testována v souladu s metodikou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).

Nové zkušební centrum bylo vybudováno kvůli novým legislativním požadavkům. Typové schválení každého vyráběného vozidla totiž nyní vyžaduje hodnoty emisí a spotřeby paliva, zjištěné v souladu s novou standardizovanou metodikou měření WLTP, platnou v celé Evropě. Sériově vyráběná vozidla musejí být navíc průběžně kontrolována v souladu s novou metodikou. Volkswagen Užitkové vozy investoval do nového zařízení šest milionů eur.

Metin Karsak, manažer centra pro měření emisí, k tomu říká: „Nová budova a její nejmodernější vybavení nám umožňuje reprodukovat požadované zkušební cykly s vynikající precizností.“ V novém zkušebním centru pracuje 15 zaměstnanců ve dvousměnném provozu.

Zásadní součástí nové budovy je kromě válcových zkušebních stanic také centrální pracoviště, které dohlíží na průběh všech testů a fází zkušebních cyklů. Ve speciální čisté místnosti se měří hmotnost emisí pevných částic testovaného vozidla na precizní váze (s přesností na tisícinu gramu), která je izolována od vibrací. Váha stojí na železobetonovém podstavci o hmotnosti 500 kg a žulové desce o tloušťce 20 centimetrů se systémem odpružení, aby na ni nemohly být přenášeny žádné otřesy. V místnosti je navíc udržován přetlak tři hektopascaly, který zabraňuje, aby do ní vnikaly cizí částice, jako je prach, z venkovního prostředí. Uvnitř je navíc udržována konstantní předepsaná teplota 22 °C při vlhkosti vzduchu 45 procent.

Nová klimatizační soustava udržuje v hlavní hale předepsanou teplotu 23 °C, aby mohlo být měření emisí realizováno za konzistentně identických podmínek.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Toplac s.r.o.
BOSCH
Interaction s.r.o.
Siems & Klein