Mezi tři nejprodávanější vozy se dostala také Toyota RAV4 a pick-up Ford F-Series. Nejčastěji kupovanou značkou na globálním trhu je tedy jednoznačně Toyota.
Corolla vede více než 20 let
Aktuální výsledky prodeje za první tři čtvrtletí roku 2018 ukazují, že Toyota prodala 6 477 000 automobilů a její podíl na globálním automobilovém trhu činí 9,4 procenta. Druhé místo zaujímá Volkswagen se 7,6% podílem (5 222 000 vozidel), třetí je Ford, kterému patří 6,1 procenta trhu (4 197 000 vozidel). V první desítce se pak umístily ještě značky Nissan, Honda, Hyundai, Chevrolet, Kia, Mercedes-Benz a Renault.
Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným automobilem v historii. Ve zmíněném období letošního roku se prodalo 900 997 vozů tohoto modelu. Začátkem roku 2019 bude na trh uvedena už 12. generace Corolly a jako první model se představí se dvěma hybridními pohony v nabídce.
RAV4 lídrem segmentu SUV
Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series, jehož se prodalo 813 486 vozů. Třetím nejoblíbenějším vozem světa a současně nejpopulárnějším modelem segmentu SUV je Toyota RAV4. Rozhodlo se pro ni 632 353 řidičů. Model RAV4, který se prodává od roku 1994, představí příští rok na evropském trhu svou již pátou generaci, a to ve dvou variantách – s hybridním pohonem a zážehovým motorem.
Do první desítky žebříčku se vešly také modely Honda Civic, Volkswagen Golf, Tiguan a Polo, Honda CR-V, Toyota Camry a Chevrolet Silverado. Mimochodem, i Camry čeká důležitý rok – vrací se totiž zpět na evropský trh.
Oficiální zdroj údajů
Focus2move.com své zprávy zpracovává na základě globální databáze automobilů (GAD, Global Auto Database), kterou vede od roku 2010. Databáze vzniká z více než 300 zdrojů, mezi které patří ministerstva dopravy jednotlivých zemí, organizace sdružující výrobce automobilů a všechny další instituce, které mají oficiální statistiky v dané zemi nebo regionu.