Porsche přenáší puristický koncept modelu 911 T z roku 1968 do produktové řady svých dvoumístných sportovních vozů. Výsledkem je 718 T. Nová verze modelů Boxster a Cayman kombinuje přeplňovaný čtyřválcový motor „boxer“ o výkonu 220 kW (300 k)* s mimořádně emocionálními zážitky z řízení vozu Porsche. Vytříbený sportovní charakter verzí T umocňují četné prvky výbavy. Mezi ně patří například 20“ kola z lehké slitiny, poprvé ve spojení s dvoulitrovým přeplňovaným motorem nabízený sportovní podvozek PASM včetně snížení světlé výšky o 20 milimetrů, zkrácená řadicí páka s červeným schématem řazení nebo paket Sport Chrono. Ve spojení se vstupním motorem jsou tyto prvky výbavy k dispozici pouze pro model 718 T. Porsche jej nabízí v karosářských verzích Boxster i Cayman s šestistupňovou mechanickou převodovkou a systémem rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech, Porsche Torque Vectoring (PTV), včetně mechanické uzávěrky zadního diferenciálu. Na přání se dodává také dvouspojková převodovka Porsche (PDK).
„T“ u značky Porsche tradičně symbolizuje Touring a je synonymem pro potěšení z jízdy v nejryzejší podobě. Revírem modelu 718 T jsou silnice plné zatáček, hlavním cílem je radost z dynamické jízdy. Dvoumístný automobil vychází této filozofii vstříc minimalizovanou výbavou. Příkladem jsou černá poutka ve výplních dveří pro jejich otvírání, sportovní sedadla, nastavitelná elektricky ve dvou směrech, prostřední části sedacích ploch čalouněné černou tkaninou Sport Tex a vyšívaný nápis „718“ na opěrkách hlavy.
Velká odkládací schránka navíc nahrazuje modul Porsche Communication Management (PCM). Zákazníci, kteří se nechtějí informačního a zábavního systému vzdát, si jej mohou objednat jako volitelnou výbavu (bez příplatku). Souhrn uvedených opatření kompenzuje nárůst hmotnosti, k němuž došlo v důsledku montáže filtru pevných částic pro zážehové motory (OPF).
V interiéru umocňují charakter verze 718 T další mimořádně sportovní doplňky. Sportovní volant GT s voličem režimů a průměrem 360 milimetrů se mimořádně bezpečně drží díky tlustému věnci obšitému kůží. Černé stupnice přístrojů zdobí bílé nápisy „Boxster T“, resp. „Cayman T“. Ozdobné obložení přístrojové desky a středové konzoly je lakováno leskle černou barvou. Také prahové lišty nesou nápisy „Boxster T“ nebo „Cayman T“.
Porsche 718 T se vyznačuje působivým vnějším vzhledem. Díky 20“ kolům z lehké slitiny s lesklým titanově šedým lakem v kombinaci se snížením světlé výšky o 20 mm sériově dodávaného sportovního podvozku PASM dává vizuálně najevo ještě těsnější spojení s vozovkou. Při pohledu z profilu poukazují na tuto modelovou variantu achátově šedé horní kryty vnějších zpětných zrcátek a nápisy „718 Boxster T“ nebo „718 Cayman T“. Na zádi ji lze rozpoznat podle sportovní výfukové soustavy s černě chromovanou, centrálně umístěnou dvojitou koncovkou. Jako barvy karoserie jsou na výběr černá, červená Indian, žlutá Racing a bílá společně s metalickými laky bílá Carrara, černá Deep a stříbrná GT. Porsche nabízí také speciální laky oranžová Lava a modrá Miami. S přihlédnutím k výbavě získají zákazníci s modelem 718 T cenové zvýhodnění mezi pěti a deseti procenty oproti srovnatelně vybavenému vstupnímu modelu.
Porsche 718 T s přeplňovaným motorem „boxer“ o výkonu 220 kW (300 k) poskytuje mimořádnou hnací sílu již od nízkých otáček a rozsah využitelných otáček sahá až k 7500 min-1. Již při 2150 min-1 dosahuje čtyřválec 2,0 litru, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, maximálního točivého momentu 380 N.m. Pohotovostní hmotnost vozidla je přitom pouhých 1350 kg (PDK: 1380 kg). Díky výkonové hmotnosti 4,5 (4,6) kg/k zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,1 (4,7) sekundy. Nejvyšší rychlost je 275 km/h.
Sériově dodávaný paket Sport Chrono pro model 718 T nabízí jízdní režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, které řidič aktivuje voličem jízdních režimů na volantu. Sport a Sport Plus nastaví ještě sportovnější charakteristiku řízení motoru a ovládání škrticí klapky, zatímco funkce automatického přidávání meziplynu podporuje řidiče při řazení nižších převodových stupňů ve verzích s mechanickou převodovkou. Sport Plus jízdní vlastnosti modelu 718 T ještě více „přiostří“ sportovnějším nastavením aktivního stabilizačního systému Porsche Active Stability Management (PASM), adaptivních ložisek agregátů Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) a na přání dodávané dvouspojkové převodovky Porsche. Ve spojení s PDK jsou navíc k dispozici funkce Launch Control a tlačítko Sport Response Button uprostřed voliče jízdních režimů.
Výjimečným prvkem je systém PADM s dynamickými ložisky převodovky. PADM minimalizuje vibrace motoru a převodovky a minimalizuje pohyby, které by vzhledem k celkové hmotnosti poháněcího ústrojí ovlivňovaly jízdní dynamiku. PADM kombinuje výhody nepoddajného i měkkého uložení převodovky. Při dynamických změnách a v rychlých zatáčkách se díky tomu vůz chová znatelně precizněji a stabilněji. Na nerovné vozovce zůstává jízdní komfort bez kompromisů zachován.