Renault představuje nový zážehový motor vyvinutý Aliancí a společností Daimler. Tuto novou jednotku naleznete pod kapotou vozů Megane, Scenic, Grand Scenic, Kadjar a nyní i Captur. Nový motor je hlavní pro postup Aliance k posunu poptávky na trhu, která v rostoucí míře směřuje právě k zážehovým motorům.
Nová jednotka kombinuje výrazně větší potěšení z jízdy díky vyššímu točivému momentu v nízkých otáčkách plus vyšší, konzistentnější točivý moment ve vyšších otáčkách motoru, nižší spotřebu paliva a emise CO2. Splňuje také nejvyšší standardy pro spolehlivost a odolnost. Zároveň jsou automobily s těmito motory osazeny filtrem pevných částic.
Celková úspora motoru 1,3 litru oproti staršímu motoru 1,2 litru je 8 %, převážně díky optimalizaci spalování, menšímu tření a zvýšení tepelné účinnosti. Nový motor zároveň disponuje vyšším výkonem a točivým momentem (v závislosti na variantě), ale především využitelností maximálního točivého momentu v širším spektru otáček.
V modelu Renault Captur je motor s výkonem 130 k spojený s šestistupňovou mechanickou převodovkou a poskytuje maximální točivý moment 220 N.m od 1500 min-1 do 3500 min-1. Motor je také k dispozici ve variantě s výkonem 150 k. Tato verze s maximálním točivým momentem 250 N.m od 1600 min-1 do 3250 min-1 může být spojena s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.