První Impreza WRX STI se objevila v roce 1994 a od té doby si získala díky svým mimořádným jízdním vlastnostem skalní příznivce po celém světě. Nová generace se od té předchozí liší již svou karoserií, která měla dosud podobu čtyřdveřového sedanu, ale tentokrát konstruktéři využili jako základ pětidveřový hatchback, který v řadě Impreza nahradil provedení kombi.
Za zkratkou STI stojí název dceřiné společnosti Subaru Tecnica International, která má na starosti nasazení vozů Subaru v motoristickém sportu, tedy především v rallye. A zde jsou i přirozené kořeny modelu Impreza WRX STI, jehož vlastnosti jsou definovány neobvyklou koncepcí s přeplňovaným motorem Boxer a symetrickým pohonem všech kol. Zdokonalený podvozek dostal stejně jako ostatní Imprezy zadní lichoběžníkovou nápravu. Zdokonaleno bylo také poháněcí ústrojí s nastavitelným aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD (Driver's Control Centre Differential) a rovněž nastavitelným stabilizačním systémem VDC (Vehicle Dynamics Control). Motor má největší výkon 221 kW (300 k) při 6000 ot./min a maximální točivý moment 407 N.m při 4000 ot./min. Vůz zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s, dosahuje největší rychlosti 250 km/h a podle metodiky EU spotřebuje 13,8/8,2/10,3 l benzinu na 100 km.
Zákazníci mají na výběr dva stupně výbavy. Model WRX STI TOP se od základního provedení liší hliníkovými ráfky BBS, sportovními sedadly Recaro, navigačním systémem DVD, bezklíčovým systémem přístupu do vozu a spouštění motoru a dalšími prvky, jejichž cenu dovozce stanovil na 130 tisíc Kč, takže výsledná cena modelu Top je 1,2788 milionu Kč.