Puristé nebudou nadšeni, ale tento krok má určitě smysl z obchodního hlediska. Loni měla totiž více než polovina nově registrovaných osobních automobilů v Evropě pod kapotou vznětový motor (přesně 53,3 %). Přitom před deseti lety jezdilo na naftu pouhých 22,3 % nově prodaných vozidel…
Konstruktéři Audi vybrali pro kupé a roadstery TT nový dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI, u něhož bylo vstřikování čerpadlo-tryska nahrazeno systémem common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Motor je vyladěn na výkon 125 kW (170 k) a maximum točivého momentu 350 N.m, který se přenáší přes šestistupňovou mechanickou převodovku na všechna kola. Audi TT Coupé quattro s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a ručka rychloměru se může zastavit až na hodnotě 226 km/h. A spotřeba? V kombinovaném režimu EU pouhých 5,5 l/100 km!