Zdrojem hnací síly je dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 400 N.m a kompaktní generátor/elektromotor integrovaný do skříně převodovky, který poskytuje dalších 15 kW (20 k) a 210 N.m. Motor je přeplňován dvojicí výfukových turbodmychadel Variable Twin Turbo a jeho výkon se přenáší na všechna kola přes novou osmistupňovou samočinnou převodovku, která je plodem společného vývoje společností BMW a ZF. Elektrickou energii pro pohon vozu i napájení dalších elektrických spotřebičů dodává sada akumulátorů Li-Ion. Ty se dobíjí jednak rekuperací kinetické energie a jednak výkonnými solárními panely na střeše. Koncept BMW Vision EfficientDynamics o celkovém výkonu 165 kW (224 k) se může pochlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,9 s a kombinovanou spotřebou paliva podle metodiky EU 6,5 l/100 km.
Koncept BMW Vision EfficientDynamics
Automobilka BMW připravila pro Ženevský autosalon koncept s hybridní jednotkou Mild Hybrid, jejímž základem je vznětový motor. To vše se ukrývá pod aerodynamicky optimalizovanou karoserií X5.