Studie ŠKODA VISION RS poskytne na letošním autosalonu v Paříži výhled na nový kompaktní vůz značky ŠKODA a současně na další evoluční krok designu sportovně laděných vozů ŠKODA s přívlastkem RS. Ještě před světovou premiérou na říjnovém autosalonu v Paříži nyní ŠKODA prostřednictvím designérských skic nabízí první ochutnávku dynamické studie ŠKODA VISION RS. ŠKODA VISION RS vznikala v oddělení ŠKODA Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim.
Již první designérské skici ukazují, jak výrazný vliv měla aerodynamika na tvary stylistické studie ŠKODA VISION RS. Precizní příď s originálně tvarovanými nízkými světlomety působí mimořádně dynamicky. To potvrzuje i sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. ŠKODA VISION RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká. Rozvor náprav měří 2650 mm. ŠKODA VISION RS odkazuje řadou stylistických řešení na závodní vozy ŠKODA, ukazuje směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů ŠKODA s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii účasti automobilky ŠKODA v motoristickém sportu. Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je ŠKODA používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.
Oddělení ŠKODA Design sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany. Dnes jde o součást technologicky vyspělé a přísně střežené oblasti Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO. Po přestěhování v roce 2008 bylo oddělení v roce 2015 dále modernizováno a rozšířeno. Idylické místo, kde se potkávají technologie budoucnosti s historií, generuje mimořádnou atmosféru podporující kreativní práci. Právě zde šéfdesignér ŠKODA AUTO Oliver Stefani, ve spolupráci se 150 zaměstnanci z 26 zemí světa, rozvíjí budoucí designérský styl značky ŠKODA. Samotná vila byla soukromou rezidencí Franze Hillera, který v přilehlém areálu, vystavěném v průběhu 19. století, vyráběl česanou přízi. Ta dala místu také lidové označení „Česana“, pod kterým jej známe dodnes. Výroba komponentů pro vozy ŠKODA se do areálu přestěhovala v polovině 20. století, později se pak v areálu usadila oddělení, která vyvíjela nové vozy ŠKODA.