Vzhledem k tomu, že spousta českých a slovenských řidičů vyráží na dovolenou autem, je dlouhodobým cílem servisní sítě BestDrive přispět k větší bezpečnosti na cestách. Proto jsme během RoadShow kontrolovali zejména seřízení geometrie, stav pneumatik, tlak vzduchu v pneumatikách a také stav akumulátorů a provozních kapalin.
Letos jsme v Česku s BestDrive RoadShow kontrolovali automobily v Brně, Českých Budějovicích, Opavě, Havířově, Hradci Králové, Karlových Varech, Liberci, Olomouci, Pardubicích, Plzni, Praze a v Ústí nad Labem, na Slovensku pak v Bratislavě, Martině, Nitře, Prievidzi, Prešově a Spišské Nové Vsi.
„S BestDrive RoadShow jsme za českými a slovenskými řidiči vyrazili již popáté. A ukázalo se, že pořád jsou v technickém stavu automobilů značné rezervy. Podle očekávání i zkušeností z loňských ročníků – nejvíce podceňovaná je geometrie. Letos jsme zkontrolovali více než 3 tisíce aut v 18 městech – 2222 v Česku a 847 na Slovensku. A obdobně jako v loňských ročnících – více než 80 % z nich neměla geometrii v pořádku!“ říká Lucie Matušková, zástupkyně servisní sítě BestDrive.
„Nejhůře na tom byli řidiči v Karlových Varech, kde dokonce až 94 % kontrolovaných aut vykazovalo nějaký nedostatek v seřízení geometrie. Na Slovensku pak řidiči v Bratislavě a Spišské Nové Vsi, kde špatně seřízenou geometrii mělo 87 % automobilů. Přitom správně nastavená geometrie má zásadní vliv na bezpečnost vozidla, komfort jízdy i ekonomiku provozu. Naopak – relativně nejlépe na tom jsou v Praze a Olomouci – tam se závada na geometrii prokázala ‚jen‘ u cca 70 % automobilů,“ doplňuje statistiku Lucie Matušková.
„Další oblastí, na kterou jsme se během RoadShow zaměřili, byly pneumatiky. Ve srovnání s geometrií se dá říci, že čeští i slovenští řidiči se pneumatikám věnují. Během BestDrive RoadShow 2018 jsme zkontrolovali cca 12 000 pneumatik. V nepořádku – v drtivé většině případů způsobeném hloubkou dezénu, která byla nižší než legislativních 1,6 mm – byly 4 % kontrolovaných pneumatik. Mezi nejdisciplinovanější patří řidiči z Hradce Králové, Liberce a Pardubic, kdy mimo legislativní rámec byly jen cca 2 % kontrolovaných pneumatik,“ dodává Lucie Matušková.
„BestDrive RoadShow není jen o informaci, že řidičům řekneme, jak na tom jejich auto je. Podrobně jim vždy vysvětlíme, kde je chyba, ale hlavně, co může například špatná geometrie nebo tlak v pneumatikách či nevyměňování provozních kapalin způsobit. Řidiči podceňují zejména seřízení geometrie a pravidelnou výměnu provozních kapalin. Naše dosavadní zkušenosti z RoadShow nás utvrdily v tom, že i v budoucnu se zaměříme na podobné ‚bezpečnostně osvětové‘ akce. Budeme se snažit přijet řidičům blíž a nabídneme jim služby, které zlepší bezpečnost silničního provozu a jejich automobilů,“ uzavírá téma Lucie Matušková.