Společnost Honda představila první detaily o svém dosud nejsofistikovanějším malém SUV, modelu HR-V 2019. Nový model vyniká vylepšeným stylem karoserie, mnoha vylepšeními interiéru a řadou moderních technologií.
K vylepšením elegantního designu karoserie patří výraznější vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s novým, tmavým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje kombinaci černé barvy a chromu nad mřížkou. V předním nárazníku jsou hlubší otvory pro přívod vzduchu, v nichž jsou umístěny kruhové mlhové světlomety, a světlomety jsou nyní standardně vybaveny projekčními čočkami s přepracovanými světly LED pro denní svícení.
Vzadu tmavě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí nové obložení v přední části vozu a zadní svítilny jsou usazeny v tmavším krytu.
Modely vyšších stupňů výbavy mají nová 17palcová kola z lehké slitiny a chromovanou koncovku výfukové soustavy. Světlomety a zadní svítilny jsou vylepšeny diodami LED a zadní svítilny disponují moderními tmavě tónovanými krycími skly.
Pro model HR-V 2019 bude Honda nabízet osm barev karoserie, mezi nimi nově i barvu Midnight Blue Beam Metallic. Ostatní nabízené barvy jsou: Milano Red, Platinum White a Crystal Black v perleťovém provedení, a metalické odstíny Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue a Ruse Black.
Vůz HR-V si uchovává svoji vysokou univerzálnost včetně jedinečného systému sedadel Honda Magic Seat®. Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu byla přepracována a byly provedeny změny sedáku a opěradla, aby poskytovaly lepší celkovou podporu těla, zejména v oblasti ramen. U standardního textilního potahu je nyní použit kvalitnější materiál a u verzí s vyšší výbavou je pro působivější provedení použita kombinace tkaniny a kůže s dvojitým prošitím.
Od uvedení na trh bude model Honda HR-V 2019 k dostání s velmi úsporným 1,5litrovým nepřeplňovaným zážehovým motorem i-VTEC, který disponuje vysokým výkonem 130 k (96 kW) a maximálním točivým momentem 155 N.m při 4600 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne vůz se šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) za 10,7 sekundy, s převodovkou CVT, dodávanou na přání, za 11,2 sekundy. Zážehový motor nabízí impozantní kombinaci výkonu a úsporného provozu s průměrnou spotřebou paliva 5,3 l/100 km a oficiálními průměrnými emisemi CO2 121 g/km u modelu s převodovkou CVT.
U motoru i-VTEC byla použita metoda pokročilého honování, která vytváří velmi hladký povrch, a tím snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců. Vedení rozvodového řetězu je rovněž opatřeno novou vrstvou pro snížení tření, což dále napomáhá snižovat dlouhodobé opotřebení a zlepšuje úspornost motoru.
Společnost Honda přidala ve voze HR-V další protihlukovou izolaci, mimo jiné kolem přední oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří, čímž došlo ke snížení hluku v interiéru. V závislosti na třídě budou modely HR-V 2019 poprvé vybaveny technologií aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Technologie ANC sleduje pomocí dvou mikrofonů v interiéru nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi.
Výroba vozu HR-V 2019 ve variantách s 1,5litrovým motorem i-VTEC již probíhá a dodávky budou zahájeny od října. Následně bude od jara 2019 k dostání také sportovněji laděný 1,5litrový motor VTEC TURBO společně s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC.