ŠKODA AUTO zahájila výrobu modernizovaného modelu ŠKODA FABIA. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjel z montážní linky první sériový exemplář modernizovaného úspěšného modelu. Malý vůz zaujme atraktivnějším designem přídě a zádě, světlomety LED a moderní technikou pro vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Potěšení z jízdy přinášejí spolehlivé a hospodárné motory o objemu 1,0 litru.
„Před téměř 20 lety se v Mladé Boleslavi rozběhla výroba modelu ŠKODA FABIA. Nyní bude z tradičně vysokých výrobních a kvalitativních standardů v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO profitovat i nejnovější verze našeho evergreenu. Model ŠKODA FABIA jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha stylistickými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast výroby a logistiky.
ŠKODA FABIA patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1 790 000 zákazníků, druhá generace dosáhla s 1 710 000 prodanými vozy podobně dobrého výsledku. V červnu 2017 vyjela z bran mladoboleslavského závodu půlmiliontá FABIA třetí generace. Dnes je ŠKODA FABIA s více než 4,1 milionu prodaných vozů po modelu OCTAVIA druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku. ŠKODA nabízí tento malý vůz ve dvou karosářských verzích FABIA a FABIA COMBI.
Německo je nejdůležitějším odbytištěm modelu ŠKODA FABIA. Od uvedení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům na tamním trhu dodáno 761 800 vozů. Na druhém místě je domácí trh modelu ŠKODA FABIA – Česká republika – s 540 300 vozy, dodanými zákazníkům. Na třetím a čtvrtém místě jsou trhy Velká Británie s 335 200 prodanými vozy a Polsko s 314 000 vozy. Zatímco ve Velké Británii se pro hatchback rozhodlo 78 procent zákazníků, v České republice je velice žádaná verze FABIA COMBI – stejně jako v Německu činí její podíl 43 procent.
V této úspěšné historii může ŠKODA FABIA pokračovat díky řadě novinek. Portfolio poháněcích jednotek se skládá ze zážehových tříválcových motorů o objemu 1,0 litru. Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k), resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI díky pokrokovému technickému řešení s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejvýkonnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG).
ŠKODA FABIA má svěží vzhled díky novým stylistickým prvkům na přídi i zádi. Poprvé jsou pro tento malý vůz v nabídce světlomety LED a zadní svítilny s technikou LED. Elegantní vzhled pokračuje i v interiéru díky nově uspořádanému panelu sdružených přístrojů, ušlechtilým dekoračním prvkům přístrojové desky a dvoubarevnému čalounění sedadel. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívá asistent pro změnu jízdních pruhů a asistent dálkových světel. Oba jsou pro model ŠKODA FABIA k dispozici poprvé a lze je běžně najít spíše ve vozech vyšších tříd.