Nové BMW řady 8 Coupé sjíždí z výrobních linek továrny BMW v Dingolfingu, motor pro nejdynamičtější modelovou variantu se ale vyrábí v hlavním výrobním závodě v Mnichově. Souběžně s počátkem výroby luxusního sportovního vozu byla zahájena také montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 10,5–10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 240–228 g/km). Poháněcí jednotka o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k, montovaná do automobilu BMW M Performance, se vyrábí v tradiční motorárně BMW Group, kde se ve výrobním procesu, vyznačujícím se nejvyšším stupněm kvality, prolínají nejnovější technologické procesy a řemeslné dovednosti zkušených odborníků. Výsledkem je motor, který kombinací maximálně klidného běhu a závodních výkonů zaručuje emocemi naplněnou radost z jízdy.
Neobyčejný charakter nového motoru V8 se odráží i ve výrobních procesech používaných v mnichovské motorárně. Výroba vysoce výkonné poháněcí jednotky probíhá ve velké míře prostřednictvím precizního řemeslného umu vysoce kvalifikovaných specialistů, kteří daný jednotlivý motor individuálně skládají. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců nového motoru V8 do Mnichova dodává slévárna lehkých kovů výrobního závodu v Landshutu. Následně jsou tyto komponenty na výrobní lince doplněny konkrétními informacemi a mechanicky zpracovávány s nejvyšší mírou přesnosti. Ve výsledku je tak během výrobního procesu možné ukládat všechny údaje spojené s úrovní kvality, jako jsou například utahovací momenty šroubů nebo vůle ventilů. Výměna údajů zaručuje, že na všech montážních místech se pro konkrétní motor používají správné nástroje a utahovací momenty. Kromě toho, hlavní komponenty, jako například ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců, mají přiřazen jedinečný kód. Tímto způsobem je možné přesně sledovat pohyb každého komponentu, od příjmu zboží až po jeho montáž.
Montáží nové vidlicové osmiválcové poháněcí jednotky v mnichovské centrále zdůrazňuje společnost BMW Group význam výroby motorů v dlouhodobě fungujícím výrobním závodě. Zkušenosti specialistů s obzvláště hospodárnými a komplexními poháněcími jednotkami v mnichovském závodě se využívají také při výrobě současných šestiválcový a osmiválcových motorů pro automobily BMW M, stejně jako dvanáctiválcových motorů pro BMW M760Li xDrive a modely Rolls-Royce. Jsou zárukou nejvyšších standardů v oblasti kvality a nekompromisní úrovně zpracování, splňují také předpoklady pro mimořádné výkony a maximální radost z jízdy v novém BMW M850i xDrive Coupé.