Už od premiéry první generace v roce 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolem inovativnosti. V roce 1987 se v osmé generaci modelu objevil systém kontroly trakce, v roce 1991 pak výbava deváté generace obsahovala ABS. Nejnovější technologie se mnohokrát staly součástí výbavy Toyoty Crown dříve, než se objevily v dalších modelech.
Crown patnácté generace je ve standardu vybaven modulem automatické výměny dat DCM. Stálé bezdrátové spojení posouvá vztah mezi automobilem a uživatelem do nové dimenze.
Nové služby založené na výměně dat v reálném čase se zaměřují na bezpečnost, komfort a pohodlné používání.
Ještě bezpečnější
Do standardní výbavy Crown patří zcela nová sada systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace. Nový, menší modul se zabudovanou kamerou a radarovým čidlem s vyšší citlivostí a dosahem dodává sedanu Toyoty nové funkce: rozšiřuje funkcionality systému předcházení kolizím odhalováním cyklistů za dne a chodců dokonce i v noci.
Zvyšuje také účinnost systému bránícího nechtěnému opuštění jízdního pruhu díky korelaci nacházení čar na vozovce a fungování aktivního tempomatu. Nový Crown je také vybaven funkcí automatického brzdění během manévrování na parkovišti.
Nové informační technologie
Připojení vozidla do sítě umožňuje řidiči přístup k HELPNET, tedy systému, který automaticky informuje záchranné složky o nehodě, a e-Care, díky kterému dealer na základě údajů z automobilu informuje zákazníka o tom, kdy je nejlepší doba na servis.
Toyota's Operator Service zajišťuje automatizovaný kontakt s operátorem prostřednictvím multimediálního systému vozidla. Operátor pomáhá využívat navigaci a podporuje řidiče v případě, že dojde k náhlé poruše.
Dalším moderním řešením zvyšujícím bezpečnost je systém ITS Connect, díky kterému si automobily, které mají tento systém ve výbavě, vyměňují informace navzájem mezi sebou i se zařízeními silniční infrastruktury, jako jsou například semafory, aby předcházely nehodám. Systém Passable Route Map pak ukazuje únikové cesty během přírodních katastrof.
Testování na Nürburgringu
Nová Toyota Crown byla zkonstruovaná v architektuře TNGA. Její jízdní vlastnosti se testovaly a dolaďovaly na Nürburgringu, slavném německém okruhu považovaném za nejobtížnější trať na světě.
Díky platformě TNGA má vůz níže uložené těžiště, a to mimo jiné díky nižšímu upevnění motoru, jeho hmotnost je navíc optimálně rozložená mezi přední a zadní částí. Víceramenné zavěšení vpředu i vzadu zvyšuje jistotu řízení.
Hybrid nebo turbo?
Škála pohonů zahrnuje tři možnosti výběru: dva hybridní pohony a přeplňovaný benzínový motor. Pohon Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5l motorem byl zkonstruován v architektuře TNGA a vyznačuje se výjimečně vysokou tepelnou účinností dosahující až 40 procent. Tento pohon dodává výkon 226 koní a spolupracuje s nikl-vodíkovou trakční baterií. Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5litrovým motorem V6 generuje 359 koní výkonu a elektromotor o výkonu 180 koní čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru. Třetí variantou je 2l přeplňovaný benzínový motor 8AR-FTS o výkonu 245 koní a s maximálním otáčivým momentem 350 Nm, který má velmi široký rozsah – 1650–4400 otáček/min.
Výroba v továrně na superauta
Nový model se vyrábí v továrně Motomachi, kde se mimo jiné konstruoval i superautomobil Lexus LFA a nyní zde vznikají Lexus LC a Toyota Mirai. Toyota chce dodávat japonským zákazníkům 4500 vozů Crown měsíčně.