Technologie, které zlepšují charakteristiky NVH (Noise-Vibration-Harshness; tedy omezení hlučnosti, vibrací a dalších nepříjemných projevů vozidel pří jízdě), získávají na trhu stále na významu. A to jednak díky stupňujícím se požadavkům zákazníků na komfort ve voze, jednak díky pokračujícímu nástupu hybridních a elektrických vozidel. Absence spalovacího motoru, který měl u vozů s konvenčním pohonem na svědomí vysoké hodnoty NVH, vyvolává potřebu podobně tichých dílů v ostatních systémech vozu, což se týká především brzd.
Společnost Federal-Mogul Motorparts reaguje na nový vývoj a uvádí na trh novou řadu směrového brzdového obložení Ferodo se sníženou hladinou hluku. Nové asymetrické brzdové obložení je navrženo tak, aby se stýkalo s brzdovým kotoučem pod určitým úhlem, což významně snižuje náchylnost ke vzniku vibrací a hluku při brzdění, aniž by se to negativně projevovalo na výkonnosti brzd. V závislosti na použití jsou k dispozici dvě různá řešení: zkosený třecí povrch nebo výřez, který snižuje hlučnost.
„Snížení hodnot NVH je velký úkol, speciálně v souvislosti s pokračujícím nástupem hybridních a elektrických vozidel, které umocňují důležitost technologií na účinné snižování NVH, jaké nabízí třeba naše nové směrové brzdové obložení Ferodo,” řekla Gozde Kiraliová, manažerka značek brzdových produktů Federal-Mogul Motorparts v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „Těší nás, že můžeme toto nejnovější pokročilé řešení uvést na trh a současně poskytnout našim zákazníkům podporu ve formě technické pomoci a návodů pro montáž. Federal-Mogul Motorparts považuje stále za velmi důležité, že jeho zákazníci mohou těžit z jeho nejnovějších výrobků a rozsáhlého technického know-how.”
Nová řada momentálně sestává z 39 katalogových čísel dílů, které pokrývají nejdůležitější modely vozidel. Obě nová směrová brzdová obložení byla zkonstruována s cílem co nejvíce zjednodušit jejich rozlišení a montáž. Na základě jejich určení jsou značeny buď šipkou, nebo písmenem indikujícím, na kterou stranu vozu se mají namontovat.
Obložení se zkosením mají největší sklon v místě, kde obložení a kotouč poprvé přicházejí do kontaktu. U obložení vybaveného výřezem by měl být výřez na přední straně, s níž obložení přichází do kontaktu s kotoučem nejdříve.
Konstruktéři značky Ferodo navrhli nejnovější řadu s maximálním ohledem na mechaniky. V zájmu dalšího zjednodušení celého postupu pro ně vytvořili i praktické instalační video, které mohou shlédnout na YouTube.
„Ferodo má zaslouženou pověst specialisty na vývoj, výrobu a prodej moderních nových brzdových systémů, třecích materiálů a výrobních postupů,” uvedla dále Gozde Kiraliová. „Věříme, že v podobě asymetrického brzdového obložení Ferodo dáváme automobilovému průmyslu včasné a praktické řešení jednoho z jeho stále naléhavějších úkolů.”