AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.


Peugeot 207 SW vs VW Golf Variant vs Volvo V50: Hogo Fogo Kombíky

Kompaktní rozměry a prostorný zavazadlový prostor jsou hlavními taháky jak francouzského, tak i německého a švédského vozu. Každý z nich přitom svému majiteli nabídne ještě nějaký ten bonus navíc.

Pamatujete ještě na moment, kdy Josef Šebánek prohlásil, že teď jsou teprve Hogo Fogo rodina? Stalo se tak ve filmu Hogo Fogo Homolka, a to přesně pár sekund poté, co se před jedním pražským domem zastavila Škoda 1000 MB. Automobil byl v té době produktem pouze pro pár vyvolených, šetřit na něj musela několik let prakticky celá rodina. Snad možná proto jsou v České republice rodinné vozy natolik oblíbené. Doba se ovšem změnila a stejně tak se změnilo i chápání automobilu určeného pro celou rodinu. Dnes totiž vládnou kompaktní kombíky, které nejenom že převezou za nenuceného tempa a dostatečného komfortu rodiče i jejich ratolesti z města na chatu, ale zároveň jí umožní vzít sebou psa, kočku, pytel cementu na opravy a ještě všechna zavazadla na celý víkend. Vědomy jsou si toho i automobilky, které nabízejí v každé modelové řadě minimálně jeden model se zvětšeným zavazadlovým prostorem. Který z nich je ale nejlepší? Máme pro vás tři tipy, u nichž ani v jednom případě nešlápnete vedle.

Peugeot 207 SW

Nástupce neuvěřitelné populární Dvěstěšestky se v prodeji objevil v polovině loňského roku, tedy se značným náskokem před největšími konkurenty v podobě Renaultu Grand Clio a Škody Fabie Combi. Jeho design se navíc nese v duchu současné nabídky Peugeotu, což znamená především doširoka rozevřenou „tlamu“ tohoto francouzského lva. Mohutné nasávací otvory vpředu totiž vůz doslova proměnily z líbivého elegána, jakým byl v případě modelu 206, do podoby agresivního rváče nadopovaného testosteronem. Řada lidí tak podepíše objednávku dříve, než se vůbec podívá na objem kufru či na výkony pohonné jednotky.

A v podstatě ani neudělá chybu, Peugeot 207 SW totiž v základní konfiguraci nabízí zavazadlový prostor o objemu 428 litrů, po sklopení zadních sedadel se pak zvětší na bohatě dostačujících 1.433 l. Motorů je v nabídce několik, nejlepší poměr užitné hodnoty a ceny ale nabízí slabší s turbodieselů naladěný na výkon 90 koní. Jeho 215 Nm točivého momentu totiž zvládá nejenom zrychlení 0–100 km/h za 11,8 s, ale zejména bezpečné předjížděcí manévry, a to i s kufrem naloženým až po střechu. Spotřeba se přitom jen zlehka přehoupne přes udávaných 4,6 l/100 km u kombinované spotřeby. To vše za velmi příznivých 425.900 korun, tedy v případě, že se rozhodnete pro námi doporučovanou verzi s výbavou Trendy nabízející třeba palubní počítač, okénka v elektrice, tónovaná okna nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem. Klimatizace zvýší cenu o dalších 30.000 korun, ale oceňovat ji budete po každou minutu provozu.

V rámci zvýšení atraktivity se můžete rozhodnout i pro panoramatickou (čti prosklenou) střechu nebo šestnáctipalcová litá kola, cena se ovšem v tu chvíli přehoupne přes půl milionu korun. Ani po zaškrtnutí položky označující větší kola ovšem nepřijdete o komfort, kterým jsou francouzské vozy proslulé, výkon motoru se přitom perfektně doplňuje s ovladatelností. Zkrátka opravdový Hogo Fogo vůz.

Peugeot 207 SW 1.6 HDI
Cena: od 397.900 korun
Motor: řadový čtyřválec, 1.560 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 90 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 215 Nm při 1.750 ot./min.
Hmotnost: 1.339 kg
Objem kufru: 428 l
Objem nádrže: 50 l
Zrychlení 0–100 km/h: 11,8 s
Nejvyšší rychlost: 182 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 5,8/4,0/4,6 l/100 km

VW Golf Variant

Zástupce německé dokonalosti míří o trochu výše, ačkoliv si v podstatě vybral obdobně smýšlející zákazníky. Jen o trochu movitější, jeho základní cena totiž začíná tam, kde jste s Peugeotem v nejlepším. Za to ovšem nabízí větší zavazadlový prostor a zejména perfektně slícovaný interiér, jehož kvalita je již hezkých pár let prakticky nezkritizovatelná. Stejná slova chvály si zaslouží i dvoulitrový turbodiesel naladěný na výkon 140 koní, který sice tentokráte chrčel za studena o trochu více než obvykle, v pohybu ale nesnese žádnou výtku.

Jeho 140 koní a zejména 320 Nm točivého momentu si totiž poradí jak se zrychlením z klidu na stovku za 9,8 s, tak i s nejvyšší rychlosti 205 km/h. Ještě mnohem lépe se ale pohonná jednotka projevuje v rámci pružného zrychlení, předjíždět tak již nemusíte v rámci příprav, jako se tomu děje u slabšího Peugeotu, ale takřka bezmyšlenkovitě. V rychlostech mezi 50 a 150 km/h totiž můžete prakticky kdykoliv zašlápnout pedál plynu a odpovědí vám bude nenucený, ale velmi rychlý pohyb vpřed. Ve srovnání s posledními dvěma generacemi podvozku Golfu se přitom tak děje za naprostého pocitu bezpečí, karoserie nevykazuje prakticky žádné náklony a zatáčky můžete v mnoha případech brát téměř smykem. Stabilizace je totiž nastavena ve sportovním slova smyslu, díky čemuž vás nechá dělat spoustu věcí podle svého, než zasáhne. V kombinaci s pohonem předních kol jde o velmi bezpečný vůz, který vás ale dokáže vtáhnout do děje, a to i díky optimálně nastavenému posilovači řízení, který na jedné straně poskytuje dostatek informací o stavu předních kol, na stranu druhou ale netrhá ruce.

V té chvíli se zdá být ideální i šestistupňový manuál, ačkoliv s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG byste snadněji dosahovali udávaných hodnot v případě spotřeby. Zatímco totiž DSG v případě poklidné jízdy opravdu volí jednotlivé stupně co nejefektivněji, u manuálu jste pánem vy. A právě vzácná shoda pohonu kol, komunikativního řízení a silného motoru vás nutí šlapat na plyn o trochu více než je nutné. Stejně tak se budete i ptát, zda je nutné zvedat cenovku nad 800.000 korun, což byl případ testovaného vozu vybaveného celou řadou přídavků. Základní cena dvoulitrového turbodieselu totiž činí 699.700 Kč, i když je nutné dodat, že se již jedná o výbavu Comfortline nabízející vše, co potřebujete k životu. Tedy i k tomu, abyste byli patřičně Hogo Fogo.

VW Golf Variant 2.0 TDI Comfortline
Cena: 699.700 korun
Motor: řadový čtyřválec, 1.960 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 140 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 320 Nm při 1.750–2.500 ot./min.
Hmotnost: 1.402 kg
Objem kufru: 505 l
Objem nádrže: 55 l
Zrychlení 0–100 km/h: 9,8 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 7,1/4,8/5,6 l/100 km

Volvo V50

Cena je však v podstatě to poslední, co vás bude zajímat při pořizování nového Volva V50, obzvláště v jeho nejsilnějším dieselovém provedení D5 s pořádnou porcí opravdového dřeva na palubě. V kombinaci s koženým čalouněním, automatickou převodovkou a 17palcovými litými koly se totiž pohybujete již hodně nad milionem korun, nicméně v té chvíli držíte v ruce jediné auto, které kdy v životě budete potřebovat. Navíc, přítomnost zmiňovaného dřevěného obložení je něčím, co dává nejmenšímu kombíku švédské automobilky (pardon, já zapomněl na fakt, že C30 je vlastně také kombíkem) duši, tedy prvek, který chybí v 90 procentech současné automobilové produkce. Ostatně, vyzkoušet si to můžete sami.

Již při prvním posazení za volant mi ale dáte za pravdu. Je to pocit familiárnosti, pocit, že vůz je dalším členem vaší rodiny. Řízení sice spadá do toho druhu, které řadí komfort nad zpětnou vazbu, neznamená to ale, že by se s Volvem nedalo jet ostřeji. Stabilizace sice reaguje dříve než u Golfu, nicméně v tomto případě se vám ani příliš sportovně jet nechce. Daleko raději si budete užívat klidu a ticha. Přestože je totiž turbodieselový pětiválec D5 staršího data výroby, jeho odhlučnění zde je velmi příkladné. Neslyšíte ho vlastně ani při studeném startu v té nejtřeskutější zimě, což jen odkazuje na jeho švédský původ. K dispozici přitom dává 180 koňských sil a především 350 Nm točivého momentu, které můžete ještě navýšit, pokud si objednáte jinou než automatickou převodovku. Manuál má totiž o trochu jiné naladění a dosahuje až 400 Nm, i když při trochu vyšších otáčkách. I s automatem ale budete z námi hodnocené trojky nejrychlejší, stovkou pojedete již za 8,5 s (v případě manuálu si odečtěte ještě půlsekundu), nejvyšší rychlost činí 220 km/h (nebo 225 km/h).

Kufr sice nabízí nejmenší objem, nicméně i tak zůstává jeho 362 litrů dostatečných na cokoliv, co potřebujete převézt z bodu A do bodu B. Smůlu možná budou mít jen vaši zvířecí miláčkové, zavazadelník je totiž čalouněný silnějším koberečkem, kterého vám v tu chvíli bude líto. Vyčesávat z něj chlupy či luxovat rozsypaný cement jsou totiž činnosti, které rozhodně Hogo Fogo nejsou. A vy přece budete chtít u jednoho z nejlepších vozů nového tisíciletí (zapamatujte si ale, že tady mluvíme o verzi V50 D5 s pravým dřevěným obložením) být Hogo Fogo rodina neustále.

Volvo V50 D5 automat
Cena: od 948.000 korun
Motor: řadový čtyřválec, 2.400 cm3
Koncepce: motor vpředu, pohon předních kol
Výkon: 180 koní v 4.000 ot./min.
Točivý moment: 350 Nm při 1.750–3.250 ot./min.
Hmotnost: 1.536 kg
Objem kufru: 362 l
Objem nádrže: 52 l
Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s
Nejvyšší rychlost: 220 km/h
Spotřeba (kombinovaná) 7,0 l/100 km

Autor: Petr Prokopec

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Standox