Společnost Toyota Motor Europe za první čtvrtletí 2018 prodala v Evropě 125 400 hybridních vozů, což je o 18 procent více než loni. Hybridy už tvoří 45 procent z celkových prodejů značek Toyota a Lexus, přičemž v zemích západní Evropy dosahují dokonce 55 procent. V Česku je to už čtvrtina všech prodaných modelů Toyota.
Například hybridní verzi u nové Toyoty C-HR volí přes 80 procent evropských zájemců o tento vůz. Rekordně vysoké prodeje vykázaly také modely Yaris Hybrid, Auris Hybrid a RAV4 Hybrid.
Prodeje vozů Lexus vzrostly o dvě procenta. U této značky volí 66 procent zákazníků hybridní pohon, v zemích západní Evropy je to dokonce 98 procent.
Toyota celkem prodala 280 300 vozidel značek Toyota a Lexus, což představuje meziroční nárůst o čtyři procenta. Tržní podíl celé skupiny se zvýšil na 5,1 procenta.
Popularita hybridních vozů stoupá i v Česku. Loni se zde registrovalo 2042 hybridních vozů Toyota. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů, v roce 2017 jich bylo v ČR registrováno 278. Celkem bylo vloni v ČR registrováno 2826 hybridních vozů.
„Hybridy tvoří stále větší podíl na celkových prodejích, což je signál, že Češi už vidí potenciál a výhody hybridního pohonu a nebojí se do něj investovat. Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a nízké provozní náklady, příznivá pořizovací cena a zároveň vysoká zůstatková hodnota. Hybrid je rovněž mnohem šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení Toyota.