Nový Renault Koleos by měl rozbouřit již tak nikterak klidné hladiny na trhu crossoverů. Nabídnout by totiž měl kromě jiného opravdové schopnosti v terénu, zároveň by ale měl na silnici držet opravdu jako přibitý. Zároveň se Francouzi dušují, že v oblasti komfortu se vyrovná prémiovým hatchbackům, v prostornosti kabiny pak dokonce kompaktním MPV.
Zatímco přitom Renault si vzal na starosti zejména design a interiér, vývoj technologií a pohonu všech kol připadl na Nissan. Vychází ze systému použitého v modelu X-Trail a za normálních podmínek směřuje veškerý výkon na přední kola, při ztrátě trakce je pak možné vyslat na zadní nápravu 50 procent točivého momentu. Impozantní jsou však v tomto případě nájezdové úhly, které jsou opravdu příslibem, že to Renault myslí s jízdou mimo silnici vážně.
K dispozici bude jeden benzinový šestiválec a dva turbodiesely, stejně jako šestistupňový manuál, automat i CVT. Prodávat se začne v polovině letošního roku, připravte si částku v teritoriu Peugeotu 4007, Citroënu C-Crosseru nebo Mitsubishi Outlanderu.