Expozice značky Mazda na 88. ročníku autosalonu v Ženevě bude velmi atraktivní. Na jednom místě bude k vidění světová premiéra nového kombi Mazda6 Wagon, nová Mazda6 Sedan v evropské premiéře, dva fascinující koncepční vozy Mazda VISION COUPE a Mazda KAI CONCEPT, ale také revoluční motory nové generace Mazda SKYACTIV-X na benzin.
Mazda6 v nejnovějším provedení přináší dosud nejrozsáhlejší balíček vylepšení, která zvyšují kvalitu tohoto modelu téměř v každém ohledu: elegantnější a vyspělejší vnější design, důkladně přepracovaný interiér se zcela novými sedadly, výkonnější poháněcí jednotky SKYACTIV, vylepšené jízdní vlastnosti, lepší odhlučnění a potlačení vibrací a v neposlední řadě širší paletu bezpečnostních funkcí i-ACTIVSENSE, například 360° view monitor a inteligentní omezovač rychlosti.
Mazda VISION COUPE, nedávno oceněná jako nejkrásnější automobilový koncept roku, vychází ze základní formy čtyřdveřového kupé. Zříká se rytmického pohybu, který předchozí vývojové fáze designového směru KODO naopak zdůrazňovaly, a podle zásady „méně je více“ se zbavuje všech nadbytečných prvků. Do tvarování karoserie bylo investováno obrovské množství úsilí a času, které se projevuje jemnou hrou světla na jejím povrchu.
Slovo „Kai“ znamená v japonštině průkopník. Studie kompaktního hatchbacku Mazda KAI CONCEPT ukazuje další krok v budoucím vývoji značky Mazda. Spojuje příští generaci průlomových technologií Mazda a nejnovější evoluci designového jazyka KODO. Nová generace konstrukce SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE naplno využívá vrozených lidských schopností, aby vytvořila dokonalé spojení mezi řidičem a autem. O pohon se stará revoluční motor.
Unikátní poháněcí jednotka Mazda SKYACTIV-X přináší revoluční způsob spalování pojmenovaný Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Bude prvním komerčně nabízeným motorem svého druhu, který zákazníkům přinese výhody kompresního zapalování. SKYACTIV-X spojuje výhody zapalování svíčkou u zážehových motorů, tedy čistší emise a větší rozpínavost zažehnuté směsi ve vysokých otáčkách, s přednostmi vznětového zapalování známého z motorů na naftu – rychlé počáteční reakce a nízkou spotřebu. Spojením těchto principů vznikl motor, který jako jediný nabídne výhody obou druhů spalovacích motorů.