Porsche připravuje realizaci dosud neslýchaného plánu budoucího vývoje. Výrobce sportovních vozů investuje do roku 2022 více než šest miliard eur do elektrické mobility v podobě hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení i čistě elektricky poháněných vozů. Na nedávném zasedání o tom rozhodla dozorčí rada společnosti Porsche AG. „Výdaje na elektrickou mobilitu tím zvyšujeme na dvojnásobek, ze tří miliard na více než šest miliard eur,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Kromě zdokonalování našich modelů se spalovacími motory vytyčujeme tímto rozhodnutím zásadní směr našeho budoucího vývoje.“ Výrazně rozšířené budoucí plány nyní zahrnují tři miliardy eur na věcné investice a více než tři miliardy eur na vývoj.
Z třímiliardového zvýšení výdajů bude 500 milionů eur určeno na vývoj variant a derivátů modelu Mission E, jedna miliarda eur na elektrifikaci a hybridizaci stávající produktové palety, několik stovek milionů na rozšíření výrobních závodů a 700 milionů eur na nové technologie, nabíjecí infrastrukturu a chytrou mobilitu.
V Zuffenhausenu probíhá v současnosti výstavba nové lakovny a montážní haly, jakož i dopravního mostu pro přepravu lakovaných karoserií a poháněcího ústrojí do haly finální montáže. Stávající motorárna je rozšiřována pro výrobu elektrických poháněcích jednotek, rozšíření čeká také karosárnu. Další investice směřují do Vývojového centra Weissach. Díky projektu Mission E vznikne 1200 nových pracovních míst.
Čistě elektricky poháněný sportovní vůz Mission E s nejvyšším výkonem poháněcího ústrojí 600 k zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Maximálního zrychlení a brzdění bude schopen dosahovat opakovaně, bez ztráty výkonu. Dojezd činí 500 kilometrů v kombinovaném cyklu EU. Nabíjení bude trvat velmi krátkou dobu. Díky systémovému napětí 800 V pojmou akumulátory během 15 minut dostatek elektrické energie pro 400 kilometrů jízdy.
Rychlonabíjecí infrastruktura s plošným pokrytím
Porsche zastupuje společně s Audi koncern Volkswagen ve společnosti Ionity, společném podniku se společnostmi BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Jeho cílem je vybudovat a provozovat 400 výkonných rychlonabíjecích stanic podél hlavních evropských dopravních tepen do roku 2020. Výstavba byla zahájena již v roce 2017. Také prodejní síť Porsche bude plošně vybavena rychlonabíjecími stanicemi nad rámec projektu Ionity.
Hybridní modely Porsche s možností vnějšího nabíjení slaví úspěchy
V nové modelové řadě Panamera je nabízena třetí generace hybridního pohonu Porsche s možností vnějšího nabíjení, a to ve dvou variantách. Dojezd v režimu čistě elektrického pohonu činí až 50 kilometrů. Panamera Turbo S E-Hybrid poskytuje jako vrcholná verze modelové řady dokonalou kombinaci mimořádných výkonů a maximální hospodárnosti. Čtyřlitrový motor V8 a elektromotor dosahují celkového nejvyššího výkonu 680 k. Tento model je nejsportovnějším vozem v luxusním segmentu – nikoli navzdory hybridnímu pohonu, ale díky němu.
Hybridní modely se dočkaly vynikajícího přijetí ze strany zákazníků. V Evropě bylo od uvedení na trh dodáno 60 procent všech vozidel této modelové řady s tímto velmi moderním druhem pohonu. V některých zemích byl jejich podíl na celkovém počtu přijatých objednávek ještě výrazně vyšší, například ve Skandinávii se vyšplhal k 90 procentům.