AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nový Peugeot 308

Nový Peugeot 308

Osmistupňová technická ofenziva.

Peugeot pokračuje i v prvním pololetí roku 2018 v technické ofenzivě. Motory PureTech 130 k S&S a 1.5 BlueHDi 130 k S&S u modelu NOVÝ PEUGEOT 308 jsou nyní spřaženy s osmistupňovou samočinnou převodovkou nejnovější generace.

Verze Peugeot 308 GT zavádí novinku, která se zatím u žádného z modelů značky neobjevila: výkonný motor PureTech 225k S&S s osmistupňovou samočinnou převodovkou EAT8.

Tyto nové verze modelu Peugeot 308 tak nyní nabízejí větší potěšení z řízení a ještě intenzivnější zážitky z jízdy.

Převodovka EAT8 s ovládáním Shift and Park by wire: pro více zážitků a vyšší účinnost

Samočinná převodovka EAT8, která byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou firmou Aisin a představena s modelem nový Peugeot 308 GT BlueHDi 180 k S&S, je nyní k dispozici u motorů BlueHDi 130 k S&S, PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S.

Tato nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky:

  • přechodu z 6 na 8 převodových stupňů;
  • snížení hmotnosti o 2 kg oproti převodovce EAT6;
  • automatickému přechodu do režimu Neutral (freewheeling) v rychlostech od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Spuštění automatického přechodu je možné, pokud není zjištěno sešlápnutí pedálu plynu ani brzdy. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva o přibližně 3 %.

Nový vývoj převodovky EAT8 přináší výjimečný uživatelský komfort a velmi příjemné řazení. Měkčí přenos točivého momentu zajišťuje skutečné potěšení z jízdy jakoukoliv rychlostí. Automatické ovládání převodovky Shift and Park by wire, které využívá už 180 000 zákazníků vozů Peugeot 3008 a 5008, funguje intuitivně a plynule a je velice ergonomické. Standardně se ovládá ovladači na volantu, které umožňují řadit manuálně, a přitom paralelně využívat i automatického řazení. Z důvodu vyšší bezpečnosti se při každém vypnutí motoru automaticky aktivuje funkce Park.

Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.

Pure Efficiency: motory využívající špičkové inovace

Norma Euro 6.2, která platí od září 2017, nařizuje, aby emise oxidů dusíku (NOx) motorů nepřesáhly v reálných podmínkách 2,1krát emise zjištěné v testovacích zkušebnách. Skupina PSA se u těchto motorů dobrovolně zavázala již nyní používat koeficient 1,5, který bude povinný až v roce 2020.

BlueHDi 130 k S&S: výkony na úrovni motorů s vyšším zdvihovým objemem

Motor BlueHDi 130 k S&S o objemu 1,5 l, který dosahuje většího točivého momentu již v nejnižších otáčkách a ve vysokých otáčkách si zachovává výkon díky šestnáctiventilové hlavě válců, nabízí výkony podobné motorům vyššího zdvihového objemu (2,0 l).

Úspora paliva je oproti motoru BlueHDi 120 k S&S 4–6 %, a to díky zmenšení zdvihové objemu, novému vysoce účinnému systému recirkulace výfukových plynů EGR a novému systému spalování, jehož geometrii si Peugeot nechal patentovat (systém použitý u vozu Peugeot 908, který zvítězil v závodě 24 h Le Mans). Řidič má díky umístění hrdla pro doplňování kapaliny AdBlue® pod víčko palivové nádrže výrazně usnadněnou údržbu.

Motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S používá nový systém eliminace NOx se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) 2. generace a filtr pevných částic (Diesel Particle Filter) umístěný v bezprostřední blízkosti motoru.

PureTech 130 k a PureTech 225 k S&S: zážehové motory nejnovější generace

Motor PureTech 130 k S&S dosahuje oproti předchozím verzím úspory paliva přibližně o 4 %, a to díky optimalizaci účinnosti: vysoká úroveň recirkulace výfukových plynů, vysokotlaké přímé vstřikování 200–250 barů, snížení tření, optimalizace turbodmychadel.

Režim SPORT u verze PureTech 225 k S&S EAT8 zkracuje dobu řazení na cca 500 ms oproti 850 ms v režimu DRIVE.

Zážehové motory PureTech 130 k S&S a PureTech 225 k S&S jsou kromě trojčinného katalyzátoru pro redukci emisí CO, NOx a HC (nespálené uhlovodíky) opatřeny i filtrem pevných částic (Gazoline Particle Filter).

Nový Peugeot 308: technická ofenziva

Nový Peugeot 308 svým výrazným stylem, podpůrnými prvky řízení nejnovější generace a novými motory exceluje v dosahování účinnosti a radosti z řízení, které jsou pro značku Peugeot tak důležité.

Motory PureTech S&S 130 k EAT8 a BlueHDi 130 k S&S EAT8 jsou v nabídce u verzí výbavy Active, Allure a GT Line.

Nový motor PureTech 225 k S&S EAT8 doplňuje nabídku motoru BlueHDi 180 k S&S EAT8 pro verzi GT.

Tyto motory budou k dispozici ve verzích hatchback a SW od:

  • dubna 2018: BlueHDi 130 k S&S EAT8 a PureTech 225 k S&S EAT8;
  • května 2018: PureTech 130 k S&S EAT8.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Interaction s.r.o.
Siems & Klein
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.