Na autosalonu v Chicagu se tento týden ukázalo nové Hyundai Sonata, které jde momentálně do prodeje v domovské Koreji. Záhy zamíří na americký trh, Evropa přijde na řadu vzápětí.
Automobilky musí čelit stále přísnějším regulacím emisí, BMW chce proto vyrobit plně elektrický vůz. V Mnichově rovněž koketují s vodíkem, ten ale zřejmě tak široké uplatnění nenajde.
Dodge Challenger začíná dostávat finální podobu, nyní se připravují i jeho extrémnější verze. Na starost je bude mít americká firma Roush, která tak skončila s exkluzivním partnerstvím s Fordem.
Audi v současné době usilovně testuje nové A4 Allroad, které by oproti většímu A6 Allroad mělo být k mání jako sedan i jako kombi. Do prodeje by se prý mohlo dostat ještě před koncem letošního roku.
Porsche vyrobilo již 200.000 modelů Cayenne, přičemž jubilantem se stala novinka v nabídce, verze GTS. Prodeje jsou navíc rok od roku lepší, jen od loňského faceliftu se zdvojnásobily.
Aston Martin finalizuje vývoj nového čtyřdveřového kupé Rapide, který se pustí do boje s Mercedesem-Benz CLS a Porsche Panamera. Britská firma se nyní zabývá doplňky v interiéru, je tak již jasné, že o hudební doprovod se postará Bang & Olufsen.
Mitsubishi představilo nové modely Galant a Eclipse, které jen potvrzují, že japonská automobilka konečně našla firemní tvář. Tu představila na novém Lanceru, přičemž důraz klade především na výraznou čelní masku.
Volkswagen hodlá s modelem Phaeton znovu zaútočit na americký trh, a to i přesto, že první generace se nikdy neprodalo více než 2.000 kusů ročně. Uvidíme, nakolik bude druhý pokus úspěšnější.
„Zelená vlna“ zřejmě dorazila již i do Ameriky, jak lze usuzovat ze stále častějších prezentací hybridních modelů velkých off-roadů. Chevrolet se navíc snaží tento trend přenést i mezi sportovní vozy, nové Camaro by totiž měl kromě osmiválce pohánět i elektromotor.
Toyota se hodlá během krátké chvíle pustit do boje na trhu se sportovními vozy, které ji v nabídce chybí. Objevit by se tak měl nástupce Supry, podpořit ho mají i nové generace modelů Celica a MR2.
Lexus chce co nejdříve představit malé SUV, tedy konkurenci pro BMW X3 nebo přicházející Audi Q5. Zaměřit by se přitom mělo na americký trh, kde obří off-roady a pick-upy již nejsou takovým lákadlem jako kdysi.