Nissan, jakožto přední světový výrobce elektromobilů, se dokáže velmi dobře připravit na reakci zákazníků na nadcházející uvedení zcela nové druhé generace svého průkopnického elektromobilu LEAF.
Když byla v roce 2010 na evropský trh uvedena první generace vozu LEAF, většina konkurenčních výrobců automobilů byla k této inovaci společnosti Nissan velmi skeptická. Nadále se soustředili zejména na zdokonalování spalovacích motorů.
A jak vypadá situace po osmi letech? Změnil se postoj a zájem zákazníků o elektromobily, poptávka po nich se od roku 2012 zpětinásobila. Nyní naprostá většina automobilek vyvíjí svou vlastní první generaci elektromobilů.
Během toho Nissan stavěl na zkušenostech a zpětné vazbě 83 000 majitelů Nissanu LEAF a vyvinul zcela nový vůz.
Nový Nissan LEAF se od svého evropského představení v říjnu 2017 těší nebývalému zájmu zákazníků. Za dva měsíce bylo v celém regionu objednáno 10 000 vozů a očekává se další nárůst, až vůz v únoru 2018 přijde do showroomů Nissan.
Ve stejné fázi v roce 2010 se objednávky zákazníků na původní LEAF daly počítat ve stovkách, neboť zákazníci stáli před novou a vzrušující, nicméně stále neprověřenou technologií.
Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Nesmírně nás těší hmatatelný zájem zákazníků o nový LEAF, protože potvrzuje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů. Nový LEAF však není jen novou generací elektromobilu, ale také ikonou vize Inteligentní mobility Nissan v Evropě.“
Od globálního představení v září v Japonsku soustavně po celé Evropě narůstá zájem zákazníků o nový LEAF. Na začátku října byly na akci Nissanu Futures 3.0 v norském Oslu představeny první specifikace vozidla a předprodejní ceny. Od toho okamžiku mohli zákazníci u svých místních prodejců Nissanu začít objednávat nový LEAF.
Zatím byl zájem zákazníků o nový LEAF poháněn především příznivými ohlasy v médiích. Vůz získával chválu za spoustu nových inovací a technologií, které přináší, včetně systému podpory řidiče Nissan ProPILOT a systému Nissan e-Pedal, který pomocí regenerativního brzdění omezuje až o 90 % interakci řidiče s brzdovým pedálem.
Pozoruhodné je, zákazníci si objednali 10 000 vozů, aniž by byl nový LEAF fyzicky dostupný u prodejců Nissan ke zkušební jízdě a bez přímé spotřebitelské reklamy a propagace.
S tím, jak se blíží formální zahájení prodeje, se na všech evropských trzích momentálně formuje kompletní modelová nabídka a ceny pro uvedení nového vozu LEAF na trh.
V evropském výrobním závodu Nissanu v britském Sunderlandu byla nedávno zahájena výroba nového vozu LEAF. Výroba by rychle měla naběhnout na optimální tempo, aby pokryla poptávku zákazníků.
První vozy se k zákazníkům dostanou počátkem února 2018.