Na konci listopadu 2017 představilo evropské konsorcium EU-LIVE nové řešení elektromobility – kategorii lehkých vozidel L5e , která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel. Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzinovým spalovacím motorem. Skupina PSA tak rozšířila během fáze výzkumu a výroby tohoto předváděcího vozu své působení týkající se designu a návrhů nových produktů mimo oblast automobilů.
Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:
- Lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu;
- jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení bočního náklonu. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.
- Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/h díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrický akumulátor 48 V – navržený společností Samsung SDI – se může nabíjet pomocí rekuperace kinetické energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/h přebírá pohon jednoválcový benzinový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/h.
- Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu, ani jiné prvky individuální ochrany.
Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L, a dosáhnout tak úspor z rozsahu.
„Skupina PSA se zavázala podporovat individuální svobodu pohybu. EU-LIVE je toho příkladem. Tento nový lehký elektromobil umožňuje individuální, bezpečnou a odpovědnou mobilitu díky režimu s nulovými emisemi. Jsme hrdí na to, že jsme se se všemi partnery zapojili do tohoto evropského projektu,“ prohlásila Carla Gohinová, ředitelka pro výzkum a pokročilé inženýrství.