AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
Scania Czech Republic s.r.o.


Skupina PSA přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů z 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů.

Na konci listopadu 2017 představilo evropské konsorcium EU-LIVE nové řešení elektromobility – kategorii lehkých vozidel L5e , která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel. Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzinovým spalovacím motorem. Skupina PSA tak rozšířila během fáze výzkumu a výroby tohoto předváděcího vozu své působení týkající se designu a návrhů nových produktů mimo oblast automobilů.

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:

  • Lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu;
  • jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení bočního náklonu. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.
  • Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/h díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrický akumulátor 48 V – navržený společností Samsung SDI – se může nabíjet pomocí rekuperace kinetické energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/h přebírá pohon jednoválcový benzinový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/h.
  • Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu, ani jiné prvky individuální ochrany.

Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L, a dosáhnout tak úspor z rozsahu.

„Skupina PSA se zavázala podporovat individuální svobodu pohybu. EU-LIVE je toho příkladem. Tento nový lehký elektromobil umožňuje individuální, bezpečnou a odpovědnou mobilitu díky režimu s nulovými emisemi. Jsme hrdí na to, že jsme se se všemi partnery zapojili do tohoto evropského projektu,“ prohlásila Carla Gohinová, ředitelka pro výzkum a pokročilé inženýrství.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Scania Czech Republic s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
Auto Fit, spol. s r.o.