Volkswagen otevřel v pondělí 6. listopadu ve Wolfsburgu nové centrum WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum), vybudované v rámci dosud největší modelové a technické ofenzivy značky. WEZ s aerodynamickým tunelem a dalšími pracovišti pro zvyšování hospodárnosti vozidel patří mezi nejmodernější a nejefektivnější centra svého druhu v automobilovém průmyslu. WEZ s plochou 8800 m2 je certifikováno pro měření dle metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures). Vozidla mohou být testována při rychlostech větru až 250 km/h jako v reálném silničním provozu, aby se snížil aerodynamický odpor vzduchu, a tím i hodnoty spotřeby paliva a emisí. Kromě toho je možné realizovat jízdní simulace pro všechny běžné klimatické podmínky, panující na celém světě, s teplotami od –30 °C do +60 °C.
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, zdůrazňuje: „Do roku 2020 zmodernizujeme kompletní produktové portfolio a v důležitých segmentech nabídku dokonce rozšíříme. Naše vývojové týmy v současnosti pracují na více než 50 projektech vozidel.“ Centrum WEZ nabízí optimální podmínky mimo jiné pro další snižování spotřeby paliva vozidel v rozšiřované produktové paletě.
Člen závodní rady Gerardo Scarpino říká: „Technický vývoj ve Wolfsburgu je srdcem značky Volkswagen. Na technice budoucnosti v něm pracuje více než 10 000 kolegyň a kolegů. Díky novému centru WEZ bude mít velmi mnoho pracovních míst ve Wolfsburgu zajištěnou budoucnost. K efektivnímu využívání nové techniky jsou zapotřebí vysoce kvalifikovaní a zkušení zaměstnanci. Právě takové kolegyně a kolegy máme zde ve společnosti Volkswagen.“
Dr. Frank Welsch, člen představenstva, zodpovědný za vývoj, vyzdvihuje význam aerodynamiky: „Aerodynamika je rozhodujícím faktorem pro zvyšování hospodárnosti a snižování emisí. Díky novému centru jsme skvěle připraveni na budoucnost i v mnoha dalších oblastech vývoje, jako je aeroakustika nebo dojezd elektricky poháněných vozidel.“
V aerodynamickém tunelu pro optimalizaci aerodynamických a aeroakustických vlastností zajišťuje možnost simulace reálného silničního provozu především tzv. aerodynamická váha s pohyblivým pásem. Každé kolo přitom stojí na vlastním pohyblivém pásu. Díky tomu se mohou kola otáčet jako při jízdě na silnici. Váha s integrovaným kamerovým systémem připraví každý model zcela automaticky na test za méně než pět minut. Dosud k tomu bylo zapotřebí přibližně 30 minut. S důkladnou akustickou izolací patří tento aerodynamický tunel pro automobily mezi nejtišší zařízení svého druhu na světě. Při rychlosti větru 160 km/h je hladina akustického tlaku pouhých 65 decibelů, což je srovnatelné s normální hlasitostí zapnuté televize v pokoji nebo běžného rozhovoru.
Klimatický tunel, který bude kromě slunce a deště simulovat po zkušební fázi také sníh, umožňuje v porovnání s dosavadním aerodynamickým tunelem realizovat výrazně více testů za reálných podmínek. Srdcem je velmi moderní válcová zkušebna pro vozidla s pohonem všech kol, která rovněž zohledňuje všechny požadavky na silniční test.
Značka Volkswagen novým centrem WEZ výrazně sníží náklady na testy v odlehlých oblastech. Navíc se citelně zkrátí cesty při spolupráci jednotlivých vývojových oddělení se zaměřením na bezpečnost, design, akustiku a komfort, a to i díky centrálně umístěné dílně. Základní kámen centra WEZ byl položen v červnu 2014. Aerodynamické tunely jsou i nadále nepostradatelné pro homologace a rozmanitá detailní vylepšování vozidel. Například hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu lze určit během cca 20 minut. Počítač by k jejímu výpočtu potřeboval celé dny.