AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
BusPoint
ContiTrade Services s.r.o.


GTI míří do rallye: první náhled na nový Volkswagen Polo GTI R5

Druhý pilíř zákaznického motoristického sportu po boku úspěšného vozu Golf GTI TCR pro okruhy.

Volkswagen připravuje GTI pro automobilové soutěže. Do světa soutěžního sportu se vrátí se soutěžním vozem Polo GTI R5. Ve druhé polovině roku 2018 nabídne Volkswagen soutěžní verzi modelu Polo s výkonem cca 270 k profesi­onálním týmům a ambiciózním jezdcům, kteří se chtějí účastnit různých mistrovství v rallye na celém světě – včetně mistrovství světa v rallye FIA WRC. Předzvěstí vozidla, jehož základem je šestá generace modelu Polo, je první designérská skica.

„S vozem Polo GTI R5 bychom rádi úspěšně přenesli do zákaznického sportu naše zkušenosti korunované čtyřmi tituly mistra světa v rallye a nabídli prvotřídní soutěžní vůz pro rozmanitá mistrovství v rallye, od národních úrovní až po mistrovství světa,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Před prvním ostrým soutěžním nasazením v příštím roce podrobíme Polo GTI R5 intenzivnímu testovacímu programu, abychom byli připraveni na velmi odlišné provozní podmínky, panující v různých částech světa.“

Vývoj soutěžního vozu Polo GTI R5 probíhá velmi intenzivně od začátku roku. První testovací jízdy jsou plánovány ještě před koncem letošního roku. Přímé využití nalézají zkušenosti z úspěšné éry mistrovství světa v rallye, protože za vývoj vozu Polo GTI R5 nese odpovědnost technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, François-Xavier „FX“ Demaison, duchovní otec rekordně úspěšného vozu Polo R WRC. Gerard Jan de Jongh, vedoucí inženýr projektu, přispívá rovněž svými bohatými zkušenostmi. Nizozemec byl předtím závodním inženýrem Sébastiena Ogiera, který s Volkswagenem získal čtyřikrát v řadě titul v hodnocení jezdců.

Polo GTI R5 disponuje, stejně jako sériově vyráběný model, který bude uveden na trh v závěru letošního roku, výkonným přeplňovaným čtyřválcem s přímým vstřikováním benzinu. Dalšími nejdůležitějšími znaky kategorie R5, založené Mezinárodní automobilovou federací FIA v roce 2012, jsou pohon všech kol, pětistupňová sekvenční převodovka a rozsáhlý soubor bezpečnostních prvků. Kategorie R5 nabízí soukromým jezdcům, týmům a importérům možnost nasazovat nákladově efektivní a zároveň výkonné soutěžní vozy v národních, regionálních a mezinárodních mistrovstvích.

Polo GTI R5 představuje pro Volkswagen Motorsport další milník v novém strategickém směřování. Po úspěšném uvedení závodního vozu Golf GTI TCR, který od roku 2016 získává vítězství a tituly na závodních okruzích v mnoha mistrovstvích, rozšiřuje nyní Volkswagen Motorsport svou nabídku v zákaznickém sportu i na soutěžní sport.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
auto MOTOL BENI a. s.
Mitsubishi Motors Česká republika
BMW Group Česká republika
Standox