Inovativní výkonné vozy pro nejvyšší možnou míru bezpečnosti při motocyklovém závodění: BMW M GmbH zůstává i po téměř 20 letech ve spolupráci s organizátorem MotoGP, společností Dorna Sports, věrné svým principům. To se projevuje zejména u nového Safety Caru pro závodní sérii, který je postaven na základě vysokovýkonného sedanu BMW M5 (kombinovaná spotřeba paliva: 10,5 l/100 km (1), kombinované emise CO2: 241 g/km (1)), který se veřejnosti představil v srpnu letošního roku. Nové BMW M5 MotoGP Safety Car se poprvé ukáže během finále MotoGP ve španělské Valencii (10. až 12. listopadu) a svou roli bude plnit i v následující sezoně.
„Safety Car šampionátu MotoGP musí zvládat mnoho výzev. Musí mít vedoucí pozici mezi unikátními, vysokovýkonnými závodními prototypy a je nutné, aby vynikal bezpečností ve všech situacích,“ říká Frank van Meel, prezident BMW M GmbH, a dodává: „Zásadní je technologie motorsportu, takže BMW M5 je pro tento účel skvělým základem. Vývoj v MotoGP probíhá neustále, limity se pořád posunují. Stejně tak je tomu i u BMW M GmbH.“
Svou roli v přípravě vozu hrál i nově vyvinutý specifický pohon všech kol M xDrive, kterým je BMW M5 vybaveno vůbec poprvé v historii. Nabízí optimalizovanou jízdní dynamiku a trakci za všech podmínek. Srdce vozu, tedy motor V8 4,4 litru s technologií M TwinPower Turbo, bylo kompletně přepracováno, nabízí zvýšený výkon 441 kW/600 k a maximální točivý moment 750 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,4 s. Přenos síly zajišťuje nová 8stupňová převodovka M Steptronic s technologií Drivelogic. Jízdní dynamika je dále zdokonalena specifickým naladěním kinematiky a elastokinematiky podvozku, stejně jako minimalizovanou hmotností, kterou se podařilo snížit například i použitím střechy vyrobené z uhlíkových kompozitů.
Přeměna sériového BMW M5 do podoby Safety Caru proběhla ručně v BMW M Manufaktur v Garchingu. Je použita celá řada dílů BMW M Performance, zdůrazňujících sportovní vzhled Safety Caru a splňujících všechny požadavky na aerodynamiku, chlazení a lehkou konstrukci. Patří mezi ně mnoho karbonových částí, jako jsou například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler či maska chladiče. Sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami byl navržen speciálně pro použití na závodní trati.
Přeměna BMW M5 na MotoGP Safety Car je dokončena instalací speciálních závodních prvků a nutného bezpečnostního vybavení. Spoiler na spodní hraně předního nárazníku je prototypem vyvinutým speciálně pro BMW M5 MotoGP Safety Car, západky kapoty jsou převzaty přímo ze závodů. Maximální komfort a bezpečnost zajištují anatomická sedadla z modelu BMW M4 GTS. Plochá světelná lišta na střeše využívá technologii LED a je ovládaná speciálním panelem v kokpitu. Dalším důležitým signalizačním systémem jsou blikající modrá LED světla v masce chladiče a blikající kroužky hlavních světlometů.
Design BWM M5 MotoGP Safety Car odpovídá nasazení během závodů: je inspirován vzhledem nového závodního vozu BMW M8 GTE, s nímž se BMW chystá příští rok na závod 24 h Le Mans. Současně odráží úzkou spolupráci BMW M a BMW Motorsport při vývoji tohoto jedinečného závodního stroje.
Vznik partnerství mezi BMW M GmbH a Dorna Sports se datuje zpět do roku 1999. Poskytnutí flotily vozů BMW M je základním předpokladem pro titul „Official Car of MotoGP“, ale je zde i mnoho dalších společných aktivit. Už od roku 2003 dostává na konci sezony vítěz kvalifikací speciální cenu BMW M. Během BMW M MotoGP Experience mají návštěvníci možnost zažít MotoGP z první ruky a experti BMW M MotoGP jim nabízejí jedinečné informace ze zákulisí. Při vybraných závodních víkendech společnost BMW M GmbH v rámci doprovodných akcí prezentuje své nejnovější modely a produkty.
(1) Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 na základě testovacího cyklu EU jsou provizorní a mohou se měnit v závislosti na velikosti pneumatik.