O prvním listopadovém víkendu bude Praha žít akcí „Smart Energy Hackathon“ a chytrými energetickými koncepty. Úkolem 20 přihlášených týmů kreativních programátorů je najít odpovědi na otázky týkající se energie v současnosti a v budoucnu. ŠKODA AUTO DigiLab akci podporuje jako oficiální partner. Ti nejlepší ze 60 účastníků případně mohou dostat možnost pokračovat v práci na svém nápadu ve ŠKODA AUTO DigiLab, platformě digitálních projektů automobilky.
Při 48hodinovém Hackathonu mají přihlášené týmy vymýšlet nové kreativní koncepty a nápady, které tu dosud nebyly. Zúčastněné týmy přitom mohou vybírat z různých výzev a najednou řešit až tři projekty. Jedním z hlavních témat této soutěže jsou návrhy řešení pro rozvoj a rozšíření elektrické mobility.
„ŠKODA AUTO chce v budoucnu doplnit svůj stávající obchodní model o nové digitální oblasti podnikání. V tomto rámci se intenzivně zabýváme energetickými koncepty budoucnosti,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti ŠKODA AUTO. „Kreativní mozky mimo společnost nám tak mohou poskytnout důležité impulzy. Těšíme se na řešení v oblasti Smart Energy, která nám týmy a talenty v během tohoto hackathonu přinesou.“
Hledáme energetické koncepty a řešení pro elektromobilitu
ŠKODA AUTO pracuje na elektrifikaci modelové palety a na přeměně firmy z výrobce automobilů na všestranného poskytovatele služeb souvisejících s mobilitou. Ze soutěže „Smart Energy Hackathon“ by tak mohly vzejít nápady pro rozvoj bezemisní mobility. Soutěž může zároveň ukázat cestu pro úplně nová energetická řešení.
ŠKODA AUTO poskytne při Hackathonu soutěžícím týmům i několik mentorů. Ti budou účastníkům nápomocni při vývoji možných řešení. Závěrem mentoři zhodnotí předložené nápady a prověří, zda by je bylo ve společnosti možno uskutečnit.
Vedle elektrické mobility definovala ŠKODA AUTO jako své hlavní oblasti rozvoje v rámci své Strategie 2025 dále digitalizaci a konektivitu. ŠKODA AUTO DigiLab tak je centrem pro vývoj nových digitálních řešení, služeb a technologií. Funguje jako flexibilní start-up pro informační technologie. Nápady, díky nímž se mobilita zjednoduší, bude bezpečnější a efektivnější, se ve ŠKODA AUTO DigiLabu vyvíjí, testují a případně se jako zákaznicky přívětivé produkty a služby dotáhnou až do fáze zralosti pro uvedení na trh.