Porsche rozšiřuje svou nabídku hybridních vozidel. Také modelová řada Panamera Sport Turismo bude korunována výkonnou hybridní verzí s možností vnějšího nabíjení. U nové vrcholné verze Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je čtyřlitrový motor V8 kombinován s elektromotorem. Hybridní soustava poskytuje nejvyšší celkový výkon 500 kW, resp. 680 k. Již těsně nad volnoběžnými otáčkami je k dispozici točivý moment 850 N.m. To umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost 310 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU činí 3,0 l/100 km. Nejvýkonnější Sport Turismo dokáže ujet až 49 kilometrů s čistě elektrickým pohonem s nulovými lokálními emisemi. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je ve svém segmentu výjimečným vozem nejen kombinací sportovních výkonů a hospodárnosti, ale i svým prostorovým konceptem. Nový vývěsní štít této modelové řady vyhoví také vysokým požadavkům na každodenní praktičnost svým velkým zadním výklopným víkem, nízkým prahem zavazadlového prostoru, větším objemem zavazadlového prostoru a uspořádáním sedadel 4+1. Porsche kombinuje jedinečný design a vysokou úroveň užitných vlastností pro každodenní provoz s vrcholnými sportovními výkony a maximální hospodárností.
Klasický sprint za 3,4 sekundy a spotřeba paliva 3,0 l/100 km
Jako již ve vrcholné verzi sportovního sedanu Panamera dává nyní hybridní technika Porsche najevo svůj značný výkonový potenciál i v karosářské variantě Sport Turismo. Strategie podporování spalovacího motoru elektromotorem byla pro model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo se sériově dodávaným pohonem všech kol převzata ze supersportovního vozu Porsche 918 Spyder. Již od 1400 min-1 poskytují motor V8 se dvěma turbodmychadly (404 kW/550 k) a elektromotor (100 kW/136 k) maximální celkový točivý moment 850 N.m. Spojka v hybridním modulu má elektromechanické ovládání. Z toho vyplývají krátké reakční doby a vysoká míra komfortu. Hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím adaptivního systému Porsche Traction Management (PTM) a dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s osmi převodovými stupni a rychlým řazením. Pohon E-Performance umožňuje sprint z nuly na 100 km/h během 3,4 sekundy. Po dalších 8,5 sekundy je dosaženo hranice 200 km/h. Možná je jízda nejvyšší rychlostí 310 km/h. Proti těmto sportovním výkonům stojí nejvyšší hospodárnost. V kombinovaném režimu EU činí spotřeba paliva 3,0 l/100 km a elektrické energie 17,6 kWh/100 km. Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ujede čistě elektricky a s nulovými lokálními emisemi až 49 kilometrů, přičemž v tomto režimu může dosáhnout nejvyšší rychlosti 140 km/h. Lithium-iontové akumulátory s energetickou kapacitou 14,1 kWh lze v závislosti na nabíječce a přívodu elektrického proudu nabít během 2,4 až šesti hodin.
Jedinečný design, adaptivní střešní spoiler a uspořádání sedadel 4+1
Turbo S E-Hybrid Sport Turismo nabízí veškeré inovace druhé generace modelové řady Panamera. Mezi ně patří digitalizovaný panel přístrojů Porsche Advanced Cockpit, progresivní asistenční systémy, jako je Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu, a na přání dodávané řízení zadních kol. Do této kategorie spadá také v tomto segmentu jedinečný střešní spoiler, jehož sklon je nastavitelný ve třech krocích v závislosti na jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu. Střešní spoiler vytváří přítlak na zadní nápravu odpovídající hmotnosti až 50 kilogramů. Až do rychlosti jízdy 170 km/h splývá tento aerodynamický prvek, který je součástí aktivního aerodynamického systému Porsche Active Aerodynamics (PAA), v zasunuté poloze s úhlem minus sedm stupňů s klesající střešní linií. Od 170 km/h se střešní spoiler automaticky vysune do polohy Performance se sklonem plus jeden stupeň, čímž zvyšuje jízdní stabilitu a příčnou dynamiku. V jízdních režimech Sport a Sport Plus se střešní spoiler vysune do této polohy již od rychlosti jízdy 90 km/h. PAA změní úhel sklonu spoileru na plus 26 stupňů od rychlosti jízdy 90 km/h, pokud je otevřeno na přání dodávané posuvné panoramatické střešní okno, čímž dojde k minimalizaci vznikajících turbulencí.
Koncepčně nabízí vrcholný model veškeré přednosti nové řady Sport Turismo, které vyplývají z jejího avantgardního designu. V porovnání se sportovním sedanem Panamera vyšší linie střechy usnadňuje vzadu nastupování a vystupování a ponechává cestujícím na zadních sedadlech výrazně více prostoru pro hlavu. Sériově dodávané elektricky ovládané zadní výklopné víko s širokým úhlem otevření a práh zavazadlového prostoru s výškou pouhých 628 milimetrů nad zemí zvětšují využitelnost zavazadlového prostoru. Také Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je vybavena třímístnou zadní lavicí. Protože však mají obě krajní sedadla – v souladu se sportovním a komfortním charakterem této modelové řady – podobu samostatných sedadel, vyplývá z toho vzadu konfigurace 2+1. Na přání lze pro zadní část interiéru objednat dvě elektricky nastavitelná samostatná sedadla. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo nabízí objem zavazadlového prostoru 425 litrů, měřeno až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla tří zadních sedadel lze sklopit samostatně nebo kompletně (jsou dělená v poměru 40:20:40). Opěradla se odjišťují elektricky ze zavazadlového prostoru. V tomto případě se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1295 litrů.
Rozsáhlá sériová výbava včetně brzdové soustavy s keramickými kotouči
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo lze již objednávat a v Německu stojí od 188 592 eur včetně daně z přidané hodnoty. Rozsáhlá sériová výbava zahrnuje například elektrický systém pro stabilizaci naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) včetně elektronické uzávěrky diferenciálu zadní nápravy Porsche Torque Vectoring (PTV Plus), vysokovýkonnou brzdovou soustavu Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21“ kola z lehké slitiny v designu 911 Turbo, posilovač řízení Plus, paket Sport Chrono a nezávislou klimatizaci. Stejně jako u všech verzí modelové řady Panamera Sport Turismo s výkonem od 324 kW (440 k) poskytuje i u nové vrcholné verze široký rozsah nastavení mezi vysokou úrovní jízdní dynamiky a příjemným cestovním komfortem adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovými pružinami včetně systému Porsche Active Suspension Management (PASM).