Světovou premiérou na 67. mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem přebírá nové Porsche Cayenne Turbo vrcholné postavení v rámci své modelové řady. Zcela nově vyvinutá vrcholná verze třetí generace modelové řady Cayenne posouvá laťku pro sportovní výkony ve svém segmentu ještě výš. Čtyřlitrový motor V8 Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 404 kW (550 k). Základy pro ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky tvoří kombinace inovativních technických řešení, mezi něž patří aktivní aerodynamika včetně střešního spoileru, adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovými pružinami, pneumatiky s rozdílnými rozměry na přední a zadní nápravě a nová vysokovýkonná brzdová soustava. S dalšími prvky výbavy, nabízenými na přání, jako je řízení zadních kol nebo 48V systém elektrické stabilizace naklánění karoserie, dosahuje SUV jízdních vlastností skutečného sportovního vozu. Nový Cayenne Turbo zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono) a dosahuje nejvyšší rychlosti 286 km/h.
Ještě ostřejší design
Cayenne Turbo působí dominantně a originálně díky exkluzivnímu přednímu nárazníku a předním světlometům LED se systémem variabilního osvětlení Porsche Dynamic Light System (PDLS). Za tmy se nová verze Turbo odlišuje od ostatních variant modelové řady Cayenne dvěma řadami doplňkových světlometů v předním nárazníku. Profil dotvářejí sériově dodávaná 21“ kola, rezervovaná pro vrcholnou verzi Turbo, v rozšířených podbězích kol s lakovanými ozdobnými prvky. Záď se odlišuje dvojitými koncovkami výfukové soustavy ve specifickém designu Turbo. Boční lišty na dveřích a spodní část zadního nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie. Zcela nový interiér je nyní ještě sportovnější a zároveň poskytuje ještě vyšší úroveň komfortu, čímž dává najevo rozšířené schopnosti modelu Cayenne Turbo. Téměř všechny funkce kompletně síťově propojeného SUV lze zobrazovat a ovládat na displejích s vysokým rozlišením a dotykových displejích přístrojové desky Porsche Advanced Cockpit. Platí to například pro sériově dodávaný audiosystém BOSE® Surround Sound s výkonem 710 W. Řidič a spolujezdec vpředu prožívají jízdu ve vrcholném modelu ve sportovních sedadlech, nastavitelných v 18 směrech. Nové jsou integrované opěrky hlavy jako další připomínka modelu 911. Všechna sedadla i multifunkční sportovní volant v exkluzivním designu Turbo jsou sériově vybaveny funkcí vyhřívání.
Více výkonu, více točivého momentu: osmiválec Biturbo s 550 k
Srdcem modelu Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšším výkonem 404 kW (550 k) překonává tato jednotka předchůdce o 22 kW (30 k). Maximální točivý moment 770 N.m představuje nárůst o 20 N.m. Nová osmistupňová převodovka Tiptronic S přenáší ohromující hnací sílu na vozovku ve spolupráci s aktivním systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM). Nová verze Turbo zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlosti je dosaženo při 286 km/h. Nová generace motoru se vyznačuje umístěním výfukových turbodmychadel mezi oběma řadami válců (tzv. Central Turbo Layout). Reakce motoru jsou mimořádně spontánní díky krátkým dráhám proudění výfukových plynů ze spalovacích prostorů k turbodmychadlům. Central Turbo Layout tak zaručuje výrazně lepší výkonovou charakteristiku. Další výhodou je kompaktní konstrukce motoru. Ta umožňuje nižší uložení motoru, což má pozitivní vliv na jízdní dynamiku. Nižší těžiště znamená více preciznosti při průjezdu zatáčkou.
Aktivní podvozek s tříkomorovým vzduchovým odpružením a pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě
Lehká konstrukce nového podvozku modelu Cayenne Turbo kombinuje to nejlepší ze tří světů: preciznost sportovního vozu, komfort sedanu a všestrannost terénního vozidla. Zejména kombinace nového vzduchového odpružení s tříkomorovými pružinami a systému aktivních tlumičů PASM výrazně rozšiřuje možnosti pro různá nastavení. Koncept s pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě (vpředu 285/40, vzadu 315/35) pochází z konstrukce sportovních vozů a zajišťuje ještě lepší přenos sil v podélném i příčném směru. Adaptivní vzduchové odpružení používá tři vzduchové komory v každé pružicí a tlumicí jednotce. Podvozek tak může pracovat se třemi různými tuhostmi pružin. Světlou výšku lze v terénu manuálně přizpůsobovat aktuálním podmínkám v šesti krocích. Světlá výška se může měnit také automaticky v rámci pěti nových režimů pro jízdu na silnici a v terénu. Je-li podvozek doplněn na přání dodávanými systémy řízení zadních kol, elektrické stabilizace naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) s napájením z 48V elektrické sítě a variabilního rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), dosahuje nový Cayenne Turbo jízdní dynamiky sportovního vozu. A to při současném zlepšení provozních vlastností v každodenním provozu, například při parkovacích manévrech a otáčení, a vyšší úrovni komfortu.
První SUV s adaptivním střešním spoilerem a novou vysokovýkonnou brzdovou soustavou
Nový Cayenne Turbo disponuje jako první SUV adaptivním střešním spoilerem, který je součástí aktivní aerodynamiky. V závislosti na jeho poloze je optimalizována hospodárnost, nebo se zvyšuje přítlak na zadní nápravu. V poloze aerodynamické brzdy dokonce zkracuje brzdnou dráhu při zpomalování z vysokých rychlostí. Při maximálním brzdění z 250 km/h zastaví SUV díky tomu až o dva metry dřív. Aerodynamický systém tímto způsobem zvyšuje účinnost nově vyvinuté vysokovýkonné brzdové soustavy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), která patří k sériové výbavě modelu Cayenne Turbo. Vrstva karbidu wolframu na ocelových kotoučích zvyšuje brzdný výkon a odolnost vůči opotřebení. Zároveň se minimalizuje znečišťování kol prachem z brzd. Vrcholnou verzí v nabídce zůstává na přání dodávaná brzdová soustava Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Nový Cayenne Turbo lze již objednávat a na evropské trhy bude uveden koncem roku 2017.