Své sportovní kupé Toyota GT86 udržel v přetáčivém smyku 5 hodin 46 minut a urazil přitom vzdálenost 165,04 km, čímž o 20 km překonal dosavadní rekord. Rekord padnul na speciální smykové dráze zkušebního polygonu Gerotek Testing Facilities v jihoafrické Pretorii. Jesse Adams ji obkroužil tisíckrát, průměrnou rychlostí 29 km/h. Dosavadní rekord německého „driftera“ Haralda Müllera tak vydržel jen tři roky.
Vůz jako stvořený pro jízdu smykem
Bývalý i současný držitel rekordu řídili běžnou Toyotu GT86, u které byla provedena jediná úprava, a to zvětšení palivové nádrže. Jde o sportovní kupé, které si s oblibou vybírají pro další úpravy i závodní týmy. Jako jeden z mála sportovních vozů má pohon zadních kol, takže se pro jízdu smykem skvěle hodí.
Navíc jeho sériově vyráběná verze má hmotnost jen 1240 kg, takže se ani ve smyku a při velkých zrychleních pneumatiky neodírají tolik jako u těžších vozů. Motor typu boxer se chlubí přímým vstřikováním paliva a výkonem 200 k a ještě víc snižuje těžiště vozu, který se tak vyznačuje skvělou ovladatelností i při nejextrémnějším zatížení a ve vysokých rychlostech.
Jde koneckonců o pokračovatele legendárního vozu Corolla AE86, v němž jezdili první „drifteři“, kterým se podařilo vytvořit regulérní disciplínu motoristického sportu ze zábavy japonských závodních jezdců, která byla do té doby nelegální.
Jízda smykem ve 218 km/h
Oblíbenost Toyoty GT86 potvrzuje další rekord, tentokrát Poláka Kuby Przygońského. Ten na bývalém letišti ve městě Biała Podlaska v roce 2013 předvedl na měřeném úseku jízdu smykem v rychlosti 217,973 km/h. Jezdec Orlen Teamu předchozího držitele rekordu hladce překonal o téměř 40 km/h. I tento rekord však už byl mezitím překonán.