Vývoj a výroba nového automobilu je obvykle spjata s kvalifikovanými specialisty, jako jsou designéři, inženýři nebo pracovníci na montážní lince. Výroba vozidel však zahrnuje také několik kuriózních profesí, které vyžadují vysokou úroveň řemeslných dovedností, kreativity a preciznosti. Příkladem je následujících pět profesí:
- První řidič: Dva miliony kilometrů ročně. Tuto vzdálenost ujede tým specializovaných řidičů, kteří testují veškeré vozy, opouštějící brány závodu SEAT v Martorellu za jediný rok. Tito odborníci důkladně zkoumají provozní vlastnosti vozidel, jakmile sjedou z montážní linky, testují je při různých rychlostech na šesti různých druzích povrchu, včetně dlažebních kostek a nerovného povrchu, aby bylo zaručeno, že nebudou vyvolávat žádný nepříjemný hluk. Během tohoto procesu ověřují také správnou funkci houkačky, světlometů a brzd.
- Modelář: Modeláři ručně tvarují z modelářské hlíny automobily ve skutečné velikosti, které mají dokonce stejnou hmotnost jako skutečné vozidlo. To vyžaduje 2500 kilogramů modelářské hlíny a až 10 000 hodin trpělivého nanášení a odstraňování materiálu, aby vznikl do detailu propracovaný hliněný model, na němž je patrná celá silueta vozu před schválením jeho designu.
- Automobiloví krejčí: Ručně sešívají díly čalounění vozidla, sestavují nejlepší kombinace barev, tkanin a kůží, které odpovídají charakteru každého vozu. Tito zkušení krejčí potřebují ke kompletnímu čalounění vozidla více než 30 metrů švů a své kreace připravují s dvouletým předstihem.
- Zkoušeč sedadel: Tato profese zahrnuje tvarové řešení ideálního sedadla. Zkoušeči a jejich týmy musí také uskutečnit až 20 000 sklopení u každého odlišného druhu sedadla. Jejich výzkumné práce jsou důkladné: musejí nalézt správné pěnové materiály, tkaniny, nosné struktury nebo prošívání, které se přizpůsobí různým druhům postav a vnějším podmínkám. Musejí také zajistit správnou konstrukci opěrek hlavy, která zabrání potenciálnímu poranění krku.
- Automobiloví sommelieři: Jejich nejdůležitějším pracovním nástrojem je jejich nos, jímž dosahují nejvyššího cíle: pověstné „vůně nového vozu“. Tento tým chemiků uskutečňuje každý rok více než 400 pachových zkoušek, při nichž vystavuje automobily teplotě 60 °C. Tato profese má na ně také několik kuriózních požadavků: nesmějí kouřit, ani mít na sobě parfém, aby nedocházelo ke zkreslování výsledků testů.