Mercedes-Benz poskytuje studií Concept A Sedan, představené na autosalonu Auto Shanghai, výhled na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu.
Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského stylu značky Mercedes-Benz. Svým puristickým designem s důrazem na plochy a minimalizaci linií a spár je tento koncept „hot“ a zároveň i „cool“. Již plastika „Aesthetics A“ ukázala, že nadcházející generace kompaktních vozů otevře brány k ještě důslednější realizaci designérského stylu smyslné čistoty.
„Pokud extrémně minimalizujeme prolisy a linie, zůstane tvar a těleso. A my máme odvahu k realizaci tohoto purismu,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG. „Ve spojení s dokonalými proporcemi a smyslně utvářenými plochami má nadcházející generace kompaktních vozů potenciál zahájit novou éru designu.“
Aktuální generace kompaktních vozů významně přispívá k mimořádným úspěchům značky Mercedes-Benz a k výraznému snížení věku jejích zákazníků. Rok 2016 byl šestým rekordním rokem v řadě. Od roku 2012 byly na celém světě prodány více než dva miliony kompaktních vozů s hvězdou. Kromě moderního designérského stylu, inovací v oblasti asistenčních systémů, konektivity a potěšení z jízdy je zásadním faktorem úspěchu rozmanitá nabídka modelů. Ta v současnosti zahrnuje v kategorii kompaktních vozů pět modelových řad s různým postavením na trhu: třídu A a třídu B, CLA a CLA Shooting Brake, jakož i crossover/SUV GLA.
„Úspěch ukazuje, že naši zákazníci jsou aktuální generací kompaktních vozů Mercedes-Benz naprosto nadšeni,“ říká Britta Seegerová, členka představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědná za oblast prodeje v divizi Mercedes-Benz Cars. „Proto jsme přesvědčeni o tom, že na tento úspěšný příběh navážeme plánovaným rozšířením nabídky.“
Concept A Sedan: studie kompaktního prémiového sedanu
Concept A Sedan (délka/šířka/výška: 4570/1870/1462 mm) má proporce dynamického a zároveň kompaktního prémiového sedanu ve stylu kupé. K tomuto dojmu přispívá klasický tříprostorový design s krátkými převisy, zejména vzadu, a dozadu posunutý interiér s nízkým pásem bočních oken. Mezi další znaky sedanu patří relativně vzpřímený střešní sloupek C, velká boční okna a vysoko umístěná spodní hrana bočních oken.
Svalnatě tvarované blatníky s vizuálně minimálním prostorem mezi pneumatikami a podběhy kol přitahují pozornost k exkluzivním 20“ kolům. Kola z lehké slitiny vyvolávají svým sportovním aerodynamickým vzhledem se strukturovaným povrchem mezi paprsky dojem mimořádné technické preciznosti. Kliky dveří koncepčního vozu jsou zapuštěny a splývají s okolním povrchem. Vnější zpětná zrcátka v moderní interpretaci jsou umístěna na tenkých ramenech pod spodním okrajem bočních oken.
Markantní čelní partie vyzařuje sebevědomí. Značný podíl na tom má nízká, dopředu skloněná maska chladiče Panamericana s vertikálními chromovanými příčkami a centrální hvězdou, společně s dlouhou kapotou motoru opatřenou podélnými vybouleními. Nápadný je rovněž velký spodní otvor pro přívod vzduchu, jehož mřížka má kosočtvercovou strukturu, a výrazná ozdobná lišta s tmavě chromovanou povrchovou úpravou.
Světlomety s typickým „obočím“ a precizní mřížovou strukturou uvnitř propůjčují vozu sebevědomý vzhled – a zároveň usnadňují jeho rozpoznatelnost. V detailech tvarově otevřená strukturální plastika tvoří technicky orientovaný protipól smyslného exteriéru – „stimulující kontrast“ je jedním z šesti hlavních principů designu značky Mercedes-Benz. Mřížová struktura ve světlometech je opatřena speciálním lakem, který odráží ultrafialové světlo, dopadající na povrch laku. Světlomety díky tomu „žhnou“ různými barvami v závislosti na zdroji světla – světla pro denní svícení například bíle.
Neobvyklá osvětlovací technika nalézá uplatnění také na zádi. Markantní grafické řešení koncových světel má rovněž podobu strukturální plastiky. V souladu se zdokonalenou filozofií designu byly na zádi minimalizovány linie a spáry. Nárazník vzadu má černě odlišenou spodní část se vzhledem difuzoru, která kontrastuje s lakem vozidla, a chromovanou ozdobnou lištu, která umocňuje šířku vozu a jeho prémiový charakter. Integrované koncovky výfukové soustavy mají povrchovou úpravu v odstínu tmavého chromu. Dalšími znaky provozuschopné studie jsou tmavě tónovaná skla všech oken a velké panoramatické skleněné střešní okno.