Audi představuje na mezinárodním autosalonu v Ženevě šest nových modelů. Světovou premiéru slaví Audi Q8 sport concept, který je poháněn motorem 3.0 TFSI V6 s částečně hybridním systémem, a nové RS 5 Coupé – gran turismo mezi modely RS. Jeho závodní verze, Audi RS 5 DTM, vstupuje do nové sezony s výkonem více než 500 k. Sportovní prezentaci značky završují další dvě výstavní premiéry: Audi RS 3 Sportback a Audi SQ5 TFSI. Audi kromě toho představí jeden ze svých konceptů trvale udržitelného pohonu v podobě modelu A5 Sportback g-tron. Automobil na zemní plyn kombinuje dynamické jízdní výkony, praktické vlastnosti pro každodenní provoz a elegantní design s minimálními emisemi CO2.
Velmi výkonný a hospodárný pohon: Audi Q8 sport concept
Studie Audi Q8 sport concept představuje svým mimořádně sportovním, velmi dynamickým a luxusním charakterem pozoruhodnou interpretaci automobilu vyšší třídy. Symbolizuje maximální prestiž, rozhodný sportovní charakter a technicky orientovaný vzhled ve všech oblastech. Tato studie směřuje do budoucnosti především svým konceptem mimořádně hospodárného poháněcího ústrojí. Ve světové premiéře je pod kapotou poprvé umístěn šestiválcový motor 3.0 TFSI s částečně hybridním systémem (tzv. „mild hybrid“) a elektricky poháněným dmychadlem. Q8 sport concept se tak prezentuje jako všestranně nadaný vícebojař. Díky nejvyššímu výkonu 350 kW (476 k) a maximálnímu točivému momentu 700 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 275 km/h. Pro cestování na dlouhé vzdálenosti je tato studie předurčena i svým dojezdem více než 1200 kilometrů. Vizuálně jsou na studii Audi Q8 sport concept nápadné charakteristické aerodynamické prvky. Impozantní přídi dominuje osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, kterou po stranách obklopují dva velké otvory pro přívod vzduchu.
V porovnání se studií Q8 concept, kterou značka Audi představila v Detroitu, jsou podběhy kol na každé straně o dalších 12 milimetrů širší. Sportovní charakter dodává zádi dlouhý střešní spoiler společně s difuzorem z hliníku a markantními oválnými koncovkami výfukové soustavy. Interiéru studie Audi Q8 sport concept vládne naprostý luxus – v prostředí s dlouhými napnutými liniemi, velmi kvalitními materiály a velkorysou nabídkou prostoru. Nový koncept ovládání sází na velké dotykové displeje, které doplňuje nový evoluční stupeň digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit a kontaktně analogový průhledový displej. Ten používá inteligentní techniku rozšířené reality, v níž vzájemně splývají reálné a virtuální světy.
Nový designérský styl RS a vynikající výkony: Audi RS 5 Coupé
Nové Audi RS 5 Coupé, gran turismo mezi modely RS, kombinuje elegantní estetiku s vysokou úrovní praktičnosti v každodenním provozu. Jeho zcela nově vyvinutý motor 2.9 TFSI V6 Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a poskytuje maximální točivý moment 600 N.m – to je o 170 N.m více než u předchůdce. Vrcholná verze modelové řady A5 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a s dynamickým paketem RS, dodávaným na přání, dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h. Přenos hnací síly motoru V6 zajišťuje osmistupňová převodovka tiptronic se sportovní charakteristikou ve spojení s trvalým pohonem všech kol quattro, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60. Designéři se při navrhování modelu RS 5 Coupé nechali inspirovat markantními detaily závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO. Kromě široké a nízké masky chladiče Singleframe dodávají dravý výraz přídi mimořádně rozměrné otvory pro přívod vzduchu. Pro modely quattro typické prolisy na bocích zvýrazňují výrazná klenutí nad podběhy kol, které jsou o 15 milimetrů širší. Dynamický vzhled završuje specifický difuzor RS, společně s oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a zadním spoilerem. V interiéru umocňují sportovní charakter vysokovýkonného kupé sportovní sedadla RS, dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS, obšitý kůží, speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit a nápisy RS. Další vrcholná technická řešení, mezi něž patří průhledový displej, světlomety Matrix LED a bezpočet asistenčních systémů, zvyšují bezpečnost, komfort a hospodárnost.
Výkon více než 500 k a dokonalá aerodynamika: Audi RS 5 DTM
Audi Sport představuje současně se sériovým modelem Audi RS 5 Coupé také jeho závodní verzi pro DTM. Kromě četných změn, vyplývajících z předpisů, byl realizován také nový designérský styl RS. Třetí generace vozu Audi RS 5 DTM se tak výrazně odlišuje od obou úspěšných předchůdců nejen po technické stránce, ale i vizuálně. Působí ještě progresivnějším dojmem. To je patrné především v oblasti přídě a podběhů zadních kol. Značka Audi vylepšila také přesnost lícování dílů a aerodynamické vlastnosti. Čtyřlitrový motor V8 dosahuje nyní v závodním voze Audi RS 5 DTM výkonu více než 500 k. Dodavatel pneumatik Hankook navíc připravil pro sezonu 2017 měkčí pneumatiky, které umožní rychlejší časy na kolo. Tradiční zahájení sezony se uskuteční na Hockenheimringu ve dnech 5. až 7. května.
Nový pětiválec a technicky vyspělý podvozek: Audi RS 3 Sportback
Další hvězdou v expozici značky Audi na autosalonu v Ženevě je RS 3 Sportback. Jeho nový pětiválec 2.5 TFSI je vyladěn na nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 N.m. Sportovní kompaktní model absolvuje klasický sprint z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy. RS 3 Sportback dává navenek najevo svou sílu výraznou maskou chladiče Singleframe, velkými otvory pro přívod vzduchu a hranatými obloženími bočních prahů. Vzadu přitahuje pozornost výrazný střešní spoiler RS společně s difuzorem a velkými oválnými koncovkami výfukové soustavy RS. V porovnání s výchozí verzí širší rozchod kol zajišťuje společně s progresivním řízením, čtyřprvkovou zadní nápravou a tuhým nastavením podvozku fascinující dynamiku a suverénní stabilitu. Elektronické řízení pohonu všech kol quattro je sériově integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – stejně jako řízení, převodovka S tronic, řídicí jednotka motoru, nastavitelné výfukové klapky a na přání dodávaný sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů. Řidič může měnit charakteristiku těchto komponentů v režimech comfort, auto, dynamic a individual. Ovladatelnost optimalizuje elektronicky řízený stabilizační systém ESC se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola a sportovním režimem se specifickým nastavením RS. Emocionální zážitky z jízdy završují specifické detaily v interiéru RS a nenapodobitelný zvuk pětiválce.
Výkonný motor V6 a vrcholná dynamika: Audi SQ5 TFSI
Audi SQ5 TFSI slaví nyní v Ženevě, po svém představení na autosalonu v Detroitu, evropskou premiéru. Zdrojem hnací síly pro vrcholný model je třílitrový motor V6 s přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 260 kW (354 k). Již při 1370 otáčkách za minutu poskytuje maximální točivý moment 500 N.m. SUV díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Dynamické jízdní vlastnosti podporuje také trvalý pohon všech kol quattro a rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic. Ještě vyšší úrovně agility lze dosáhnout se sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola, a s dynamickým řízením s variabilním převodem. Kromě obou uvedených komponentů, dodávaných na přání, má systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select vliv také na motor, převodovku tiptronic a sériově dodávanou adaptivní regulaci tlumičů. Řidič si tak může nastavit charakteristiku svého vozu SQ5 v několika režimech. Prostřednictvím na přání dodávaného vzduchového odpružení lze příslušné jízdní situaci přizpůsobit také světlou výšku. Audi SQ5 TFSI se odlišuje od výchozí verze detaily vnější i vnitřní výbavy ve specifickém designu S a rozšířenou sériovou výbavou, která zahrnuje mimo jiné sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže, přední světlomety LED a 20“ kola z lehké slitiny v hvězdicovém designu s 5 dvojitými paprsky.
Sportovně elegantní jízda na zemní plyn: Audi A5 Sportback g-tron
Audi A5 Sportback g-tron je po modelech A3 Sportback g-tron a A4 Avant g-tron třetím modelem značky se čtyřmi kruhy na stlačený zemní plyn (CNG). Jeho pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 125 kW (170 k) a maximálním točivým momentem 270 N.m. Modul nádrží je tvořen čtyřmi mimořádně lehkými a zároveň velmi odolnými zásobníky na zemní plyn s celkovou kapacitou 19 kilogramů, která postačuje k ujetí až 500 kilometrů s pohonem na CNG. Přídavná nádrž na 25 litrů benzinu prodlužuje celkový dojezd až na 950 kilometrů. V kombinovaném cyklu EU spotřebuje A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic pouhých 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 100 gramů na kilometr. Audi tak nabízí jako první prémiový výrobce v segmentu B zážehový motor, jehož hodnoty emisí jsou nižší než u porovnatelného vznětového motoru. Kromě čistého spalování zaručuje vysoká hospodárnost poháněcího ústrojí nízké provozní náklady. Oproti porovnatelnému motoru na benzin jsou výdaje na palivo výrazně nižší a také daňové zatížení je díky nižším emisím CO2 výhodnější. Provoz modelu A5 Sportback g-tron může ještě více přispívat k ochraně klimatu při využití paliva Audi e-gas.