Porsche 911 GT3 nabízí stejné výkony podobné závodním vozům, systematicky odlehčenou konstrukci a bezprostřední zážitek z jízdy. Nová generace radikální 911 slaví svoji premiéru na 87. mezinárodnímu autosalonu v Ženevě (od 7. do 19. března). Ještě intenzivněji je tak cítit spojení mezi každodenní jízdou a závodní dráhou. V srdci nejnovějšího přírůstku bije plochý šestiválec o objemu 4,0 litru. Extrémně vysokootáčkový atmosférický motor s výkonem 368 kW (500 k) je v podstatě stejný jako v čistě závodním voze 911 GT3 Cup. Nový design podvozku s aktivně řízenou zadní nápravou a systematicky odlehčenou konstrukcí je speciálně upraven tak, aby převáděl výkon motoru na mimořádnou dynamiku jízdy. Celý vůz byl vyvinut na stejném testovacím okruhu a vyrábí se na stejné výrobní lince jako závodní vozy Porsche.
Většina řidičů vozů Porsche řady GT se ráda projede se svým vozem po okruhu. Právě tam si nová 911 GT3 přijde skutečně na své, a to díky poměru hmotnosti k výkonu 3,88 kg/kW (2,86 kg/k). Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK (Porsche Doppelkupplung) ve standardní výbavě, která byla vyladěna speciálně pro použití ve vozech GT. Tento dvoumístný vůz váží s plnou nádrží 1430 kg a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3,4 sekundy. Může se pochlubit maximální rychlostí 318 km/h. Pro vyznavače ryzího potěšení ze sportovní jízdy je Porsche 911 GT3 nabízeno také se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ta umožňuje velmi výkonné verzi modelu 911 rozjet se z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h.
Rychlý v zatáčkách, stabilní na rovině: tuhý podvozek s řízenou zadní nápravou
Podvozek nové 911 GT3 těží ze zkušeností, které Porsche má s automobilovými závody. Je nově vylepšen pro ještě lepší dynamiku jízdy. Nový dvoumístný vůz má o cca 25 mm nižší světlou výšku než 911 Carrera S. Kromě ještě preciznější základní konstrukce se podvozek může pochlubit i mimořádnou ovladatelností, a to zejména díky aktivnímu řízení zadní nápravy. V závislosti na rychlosti se zadní kola natáčí buď v opačném, nebo ve stejném směru jako přední kola, což zrychluje reakce a zvyšuje stabilitu vozu. Jízdní dynamiku vozu dále zlepšují dynamická ložiska motoru a samosvorný diferenciál.
Pokud jde o vzhled, nenechává 911 GT3 nikoho na pochybách o svém účelu. Dominantní zadní spoiler z uhlíkového kompozitu zdůrazňuje skutečnost, že tvary sportovního vozu určuje jeho aerodynamika. Odlehčená příď a přední spoiler jsou optimalizovány pro ještě lepší proudění vzduchu. Zlepšení aerodynamických vlastností vozu jsou patrná také v odlehčené zádi s ventilačními otvory a novým difuzorem.
Interiér: mimořádný zážitek ze sportovní jízdy
Interiér nového výkonného sportovního vozu je vybaven tak, aby odpovídal dojmům z jízdy z 911 GT3. Sportovní volant GT o průměru 360 mm je převzat z modelu 918 Spyder. Řidič i spolujezdec si mohou užívat dynamiku jízdy ve sportovních sedadlech Porsche Sports Plus se zvýšenými bočnicemi a mechanickým podélným nastavováním. Výška sedadla a sklon opěradla se nastavují elektricky. Vzhledem k tomu, že 911 GT3 je tradičně dvoumístným vozem, je prostor za sedadly v zadní části zakrytý.
Porsche 911 GT3 nabízí tři varianty sedadel: adaptivní sedadla Sports Plus s elektrickým ovládáním všech funkcí (v 18 směrech). Druhou možností jsou anatomická sportovní sedadla se sklopnými opěrkami, integrovanými bočními airbagy a manuálním podélným nastavováním. A třetí variantou jsou skořepinová anatomická sedadla vyrobená z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Aplikace Porsche Track Precision již ve standardní výbavě
Kromě systému Porsche Communication Management (PCM), jehož součástí je navigační modul s připojením k internetu a dopravním zpravodajstvím v reálném čase, zahrnuje standardní výbava také modul Connect Plus a aplikaci Track Precision. Aplikace Track Precision umožňuje řidičům 911 GT3 zobrazovat, zaznamenávat a analyzovat podrobnosti o jízdě na svém chytrém telefonu.
Uvedení na trh
Nové Porsche 911 GT3 lze objednávat již nyní. Model bude uveden na český trh ve druhé polovině letošního roku.