AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.


Nové Mitsubishi Lancer: Evo dostalo důstojný předvoj

Zapomeňte na fakt, že předchozí generace Lanceru měla se soutěžním speciálem shodné snad jen to jméno. Japonská automobilka zvolila nový přístup, který ji bezesporu přinese řadu nových zákazníků.

Pamatujete si ještě na loňskou zimu, při které bylo možné chodit venku v tričku s krátkým rukávem? Obdobné počasí totiž panuje každý prosinec i na Sardinii, ovšem zde lidé nad vrtochy počasí nekroutí hlavou. Teplota 20 stupňů Celsia je tu prostě běžným jevem, stejně jako třeba šotolinová rallye. K jejímu uspořádání zde totiž nahrává několik atributů, mezi něž zcela jistě patří vysoká pohoří vystupující z moře. Po nich se jako černý had plazí uzounké a klikaté silničky, po kterých se sice závodní speciály neprohánějí, ale které přímo vybízejí k jízdním výkonům, jaké předvádějí Sébastien Loeb a spol. A právě to je zřejmě důvodem, proč se Mitsubishi rozhodlo představit nový Lancer právě zde.

Charakter vozu totiž podobnému prostředí odpovídá, automobilka totiž věnovala podvozku značnou pozornost. S dieselovým motorem je sice o trochu více nedotáčivější, nicméně si to vynahrazuje mohutným točivým momentem, který redukuje manipulaci s řadicí pákou na minimum. Benzinová varianta vyžaduje od řidiče důkladnější zapojení do hry, ovšem pouze za předpokladu, že dosáhne tempa, při jakém by nebyl brzdou ani na dálnici. Zadní náprava vám přitom dává dostatečně najevo, zda má nějaké choutky k uklouznutí či nikoliv, skrze ergonomický věnec volantu pak máte zároveň perfektní přehled o tom, co se děje s předními koly. Ta jsou navíc stejně jako jejich zadní kolegové obuta do osmnáctipalcových pneumatik, která nejenom že zlepšují jízdní vlastnosti (a nikterak nenarušují komfort), ale zároveň vozu neskutečně sluší. A jelikož stále platí pořekadlo, že kola dělají auto, má v tomto směru Mitsubishi vyhráno.

Tím dalším důvodem, proč byste o návštěvě showroomu této japonské automobilky měli zauvažovat, je cena. Za základní model s benzinovým motorem 1.5 dáte 449.900 korun, silnější Jednaosmička vás vyjde pouze o dvacet tisíc dráž. Diesel startuje na ceně 529.900 korun, ovšem pokud chcete vůz s opravdu bohatou výbavou, musíte zamířit do spektra zvaného Intense. V této úrovni výbavy pak hledejte buď model 1.8 CVT o výkonu 143 koní za 569.900 korun nebo 140koňový 2.0 DI-D za 629.900 Kč.

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.