Světová premiéra v Ženevě. Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o avantgardní gran turismo, nový Arteon. Světové veřejnosti bude Arteon, který na trhu zaujme postavení nad modelem Passat, poprvé představen na Ženevském autosalonu (9. až 19. března). Šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff k tomu říká: „Arteon kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum.“
Gran turismo. Tobias Sühlmann, zodpovědný za vnější design modelu Arteon, uvádí: „Atletický styl modelu Arteon završuje mimořádně funkční celkový koncept. Tvary se zde progresivně snoubí s funkcí. Díky svému dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability.“ Pětimístný Arteon tak představuje avantgardní alternativu – automobil pro všechny řidiče, kteří sázejí na sportovní a praktický pětidveřový sedan se splývavou zádí, dokonalými tvary a progresivní technikou.
Dokonalé proporce. Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm. Vzájemným poměrem uvedených rozměrů vznikly dynamické proporce jako ideální základ pro práci designérů značky Volkswagen.
Charismatický Arteon vyzařuje dynamiku. Mezi nejdůležitější stylistické prvky charismatického Arteonu patří zcela nově vyvinutá přední partie. Výjimečným znakem je kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru. Vzniká tak design přední partie, za který by se nemusel stydět ani sportovní vůz nejvyšší úrovně.
Ryzí styl sportovního vozu. Podobně jako u sportovního vozu jsou navrženy fascinující ramenní partie na zádi, svalnaté blatníky a výrazně tvarované podběhy kol obklopující až 20“ kola z lehké slitiny. Ryzí styl sportovního vozu se odráží také v ladné siluetě.
Passat, Arteon, Phideon. Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu. Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy. Pro model, jako je Arteon, je to velmi výhodné, protože s jeho prodejem se počítá v téměř všech zemích na světě, v nichž hraje tato třída důležitou roli. Prodej bude zahájen již letos v létě. Pomyslný startovní výstřel zazní v polovině června na německém trhu. Předprodej v prvních evropských zemích bude spuštěn souběžně se světovou premiérou modelu Arteon v Ženevě.
Inovativní, hospodárný a praktický. Arteon přináší novou interpretaci konceptu „gran turismo“ svou kombinací avantgardního designu, sportovního charismatu, mimořádné variability a velkorysé nabídky prostoru. Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce boduje nový Volkswagen šesti mimořádně úspornými motory (rozsah výkonu od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k), pohonem předních nebo všech kol a digitalizovanými zobrazovacími a ovládacími prvky. K nim se řadí zcela digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.
Interaktivní asistenční systémy se schopností předvídat. S avantgardním celkovým konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.
Tři výbavové linie umožňují vysoký stupeň individualizace. Arteon je navzdory své progresivní koncepci cenově atraktivním automobilem. Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude gran turismo nabízeno ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Jejich označení dokonale vystihují výsledný charakter. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti. Na základě těchto tří výbavových linií si mohou zákazníci tento model se splývavou zádí dalekosáhle individualizovat. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci („Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů), masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a dvoubarevné čalounění kůží Nappa.
Šest motorů poskytuje nejvyšší výkony od 150 k do 280 k. Nový Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu 110 kW/150 k, resp. 140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon 206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je 176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor 1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.
Dvouspojková převodovka pro všechny verze. Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem 176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.