Značka Dunlop dnes na mezinárodním autosalonu v Ženevě představila nové pneumatiky Sport Maxx Race 2. Nástupce pneumatik Sport Maxx Race vyvíjel Dunlop ve spolupráci s automobilkou Porsche tak, aby splnil náročné požadavky kladené na její nový model 911 GT3. Značka tak pokračuje ve výrobě speciálních pneumatik pro vozy značky Porsche: již předchozí model GT3 byl obut do první generace pneumatik Dunlop Sport Maxx Race.
„Těší nás, že jsme dostali příležitost pracovat s týmem, který stojí za Porsche 911 GT3,” řekl Martijn De Jonge, produktový ředitel osobních pneumatik pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Díky tomu jsme mohli vytvořit pneumatiky, které při jízdě na silnici umožňují dokonale využít potenciál vozu.”
Dunlop má za sebou bohatý rejstřík originální výbavy pro nejnovější sportovní modely Porsche Motorsport: pneumatikami vybavil originální 911 GT3, Cayman GT4 i 911 GT3 RS.
Díky tomu, že byl v roce 2016 vybrán jako oficiální dodavatel pneumatik pro mistrovství světa FIA World Endurance a evropský šampionát série Le Mans, mohl Dunlop sehrát klíčovou roli při inspirativním zajišťování dostatečné výkonnosti pro vozy na závodní dráze při nejobtížnějších událostech automobilového sportu – ve 24h závodech v Le Mans a na Nürburgringu. Když si nyní automobilka Porsche vybrala Dunlop, aby vyvinul pneumatiku, která by byla ideální výbavou jejího nejnovějšího modelu 911 GT3, vznesla dva hlavní požadavky: aby byla nově vytvořená pneumatika mimořádně výkonná na suchém povrchu a aby dokázala zajistit nejrychlejší čas na okruhu.
„Dunlop vyvinul pneumatiky s vlastnostmi, které vynikajícím způsobem odpovídají tomuto našemu zadání. Pneumatiky Sport Maxx Race 2 poskytují požadovanou výkonnost na suchém povrchu, ale také přilnavost a přesnost řízení,” řekl Jan Frank z Porsche.
Nejrychlejší čas na okruhu
Dunlop se při úkolu dodat novým pneumatikám potřebnou výkonnost mohl spolehnout na své zkušenosti ze závodních aktivit. Je znám svým angažmá v závodech GT3 a vytrvalostních závodech. Z 24h závodů na Nürburgringu a v Le Mans si odnesl větší počet vítězství než jakýkoli jiný výrobce.
Klíčem k dosažení nejrychlejšího času na okruhu je vysoká přilnavost a přesnost řízení. Zdokonalením kulového tvaru pneumatik dokázal Dunlop vyrovnat rozložení tlaku ve styčné ploše, což se pro řidiče projevuje lepší zpětnou vazbou v zatáčkách a vyšší přesností řízení.
Pneumatiky Sport Maxx Race 2 jsou využity můstky mezi drážkami dezénu, které zvyšují tuhost pneumatiky; konstruktéři se při jejich návrhu inspirovali strukturami výztuží, které se vyskytují v přírodě. Konstrukční metoda ‘LightWeight Reinforcement Structure Design’ vývojářům umožnila ušetřit na spotřebě pryže. Výsledkem je přitom tužší a lehčí pneumatika s minimální možnou celkovou hmotností.
Výjimečná výkonnost na suchu
Nově vyvinuté pneumatiky Sport Maxx Race 2 jsou vyrobeny z unikátní směsi odvozené od směsi závodních pneumatik, která představuje rozhodující prvek při zlepšování vlastností v zájmu vysoce výkonného řízení. Závodní směs se zahřívá rychleji než standardní směs, což zlepšuje hodnotu tření mezi pneumatikou a vozovkou, a přináší tak extrémní přilnavost a dlouhodobou stabilní výkonnost při řízení velmi silných vozů.
Po intenzivních zkouškách na Severní smyčce Nürburgringu v Německu a na testovacím polygonu značky Porsche v Nardò byly Sport Maxx Race 2 schváleny jako originální výbava modelu 911 GT3, silničního vozu značky Porsche se závodními charakteristikami pro zanícené sportovní řidiče.