Technologie rotačních motorů se letos dožívá 40. narozenin a Mazda jakožto její největší propagátor proto připravila nejenom výroční edici modelu RX-8, ale také nový koncept nazvaný Furai. Ten by se mohl stát příští Mazdou RX-7, která fanouškům wankelu neskutečně chybí. Předchozí reinkarnace se totiž dala vyladit i na závratných 1.300 koní, čímž se snad žádný jiný dvoulitrový motor nemůže pochlubit.
A novinka by měla jít ještě dále, pod kapotou totiž nabízí dokonce pohonnou jednotku ne se dvěma rotačními písty, ale dokonce se třemi. V prozatímním sériovém naladění dosahuje výkonu 450 koní, ovšem to je pouze základ. „V průběhu historie automobilismu byla vždycky mezi závodními vozy a jejich ekvivalenty na silnici neskutečná mezera. Koncept Furai ale dokázal tuto mezeru snížit na minimum,“ říkají o svém produktu tvůrci z Japonska. Vypadá to tedy, že se konečně můžeme na silnici těšit na opravdové závodní technologie. A těch 450 koní bude vážně jen základ.