Podobně jako moderní letadla nebo závodní vozy se i nový Ford GT pyšní digitálním panelem přístrojů. Obsah a forma zobrazovaných provozních údajů se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Těch Ford GT nabízí celkem pět.
Inovativní přístrojový panel tvořený desetipalcovým displejem je na hony vzdálený původnímu Fordu GT, jehož přístrojová deska byla posetá analogovými ukazateli, tlačítky a spínači.
Digitální panel přístrojů je nastavitelný, vypadá elegantně a dokáže se přizpůsobit aktuálnímu režimu jízdy. Zákazníci tak mohou vyzkoušet limity Fordu GT s vědomím, že informace potřebné k rychlému a správnému rozhodování ve zlomcích sekundy jsou jim předkládány nejefektivnějším možným způsobem.
Vývoj modelu Ford GT poskytl konstruktérům a designérům Fordu jedinečnou příležitost podívat se na přístrojovou desku novýma očima.
Displej se vyznačuje vysokým rozlišením a snadno čitelnou kontrastní grafikou. K testování byl přizván i Scott Maxwell ze společnosti Multimatic®, který má na kontě vítězství v Le Mans. Po zkouškách v simulační laboratoři Fordu navrhl úpravu otáčkoměru tak, aby bylo možné periferním viděním lépe zaznamenat, kdy se otáčky motoru EcoBoost® V6 blíží k červenému poli. Závodník doporučil také změny v prioritě zobrazovaných provozních údajů.
Na návrhu elektroniky, vývoji, implementaci a výrobě digitálního přístrojového panelu se podílela společnost Pektron, zatímco na grafickém designu spolupracoval vývojový tým Fordu s odborníky z firmy Conjure.
Optimální režim zobrazování pro každou situaci
Jednotlivé režimy se přepínají prostřednictvím ovládacích prvků na volantu. V závislosti na aktuálním režimu se mění i způsob zobrazování informací na panelu přístrojů:
- Režim Normal předkládá informace praktickým, formálním způsobem. Uprostřed je virtuální rychloměr, vpravo od něj se nachází ukazatel zařazeného převodového stupně. Údaje o teplotě a palivu mají místo vlevo nahoře. Otáčkoměr „hokejkového“ tvaru zobrazuje oblast nižších otáček v komprimované formě; horní části displeje dominuje ukazatel otáček v rozsahu 3000–7000 min-1
- Režim Wet (mokro) uplatňuje stejnou koncepci jako Normal, avšak v modrém zabarvení a s grafikou, která napodobuje odlesky mokré vozovky, a připomíná tak řidiči zvolený režim
- V režimu Sport se mění priority zobrazovaných informací. Místo uprostřed náleží ukazateli zařazeného převodového stupně. Rychloměr se přesouvá doprava. S režimem Sport je spojený výrazný oranžový motiv
- Režim Track (závodní dráha) se vyznačuje strohou kombinací černého pozadí a snadno čitelné grafiky s červeným motivem. Největší prostor dostávají ukazatel převodového stupně a otáčkoměr. Vpravo dole se zobrazují údaje o teplotě chladicí kapaliny, teplotě a tlaku oleje a stavu paliva. Ten je vyjádřen v procentech
- V režimu V-Max (maximální rychlost) se displej přepne do zjednodušeného zobrazení s velkým, uprostřed umístěným rychloměrem. Otáčkoměr se změní v pouhou linku s indikačním bodem. Vpravo se zobrazují údaje o teplotě chladicí kapaliny, teplotě a tlaku oleje a plnicím přetlaku turbodmychadel. Stav paliva je zobrazen vlevo nahoře
„Hledáním správného nastavení jsme strávili mimořádné množství času,“ řekl Nick Terzes, vedoucí konstruktér Fordu GT. „Výsledek působí jednoduše, ale dosažení dokonalé jednoduchosti může být velmi složité.“
Budoucnost panelu přístrojů
Ford GT není jediným modelem značky, který dostane plně digitalizovaný přístrojový panel. Do budoucna lze tuto techniku očekávat i v dalších vozech. Jedná se o další příklad toho, jak z poznatků a řešení získaných v souvislosti s vývojem Fordu GT budou ve výsledku těžit i zákazníci běžnějších modelů značky Ford.