V lednu 2014 bylo v ČR celkem 50 veřejných stanic CNG, dnes jich je již 140 a další se chystají zahájit provoz už v lednu. Za poslední 3 roky tedy v ČR přibylo 100 plnicích stanic CNG. V průměru je dnes v každém kraji kolem 10 stanic, nejvíce, celkem 22, jich má Středočeský kraj. Plnicí stanice CNG otevírají čerpací stanice Benzina, MOL, OMV, Shell, Texaco, Total, EuroOil, D oil, Caroil, KaprOil, Marho, Kontakt, Q100 aj. Například Benzina má stojan CNG už na 30 čerpacích stanicích v ČR a uvažuje o rozšíření sítě až na 80 stanic CNG. Napříč Evropou je k dispozici asi 5 tisíc stanic CNG. K velkému zájmu o koupi ekologických vozidel na CNG v ČR přispívají i pobídky a dotace. Pro příští rok Ministerstvo životního prostředí uvažuje, že by mohla být finanční podpora na nákup vozidel na CNG nastavena pro všechny zákazníky.
Koncem listopadu 2015 (na Podzimní plynárenské konferenci Českého plynárenského svazu – ČPS) bylo slavnostně vyhlášeno dosažení první stovky veřejných stanic CNG v ČR, o rok později je jich motoristům k dispozici již 140. „V letech 2017 až 2018 by mohlo být v ČR už 200 plnicích stanic CNG, mnoho jich je před dokončením nebo ve výstavbě. Už zkraje roku 2017 se otevřou další stanice CNG např. v Náchodě, Turnově, v Těšovicích u Prachatic, Kyjově u Hodonína, další v Havlíčkově Brodu, také v Liberci a Třeboni, staví se rovněž v Klatovech, ve Znojmě a dalších městech,“ říká Jiří Šimek, člen Rady ČPS. Mezi čtyři největší investory patří Bonett Gas Investment, Vítkovice Machinery Group, innogy Energo a E.ON Energie. Mimo síť veřejných stanic si dopravní podniky a soukromé společnosti budují své vlastní plnicí stanice CNG v podnikových areálech (např. DB Schenker, Linde Material Handling a mnoho dalších), podnikatelé si kupují i menší, domácí plnicí stanice.
Podle poslední zprávy Navigant Research by v roce 2025 mělo jezdit na světě již 40 milionů vozidel na CNG. Dnes u nás jezdí kolem 16 tisíc vozidel na CNG a každý rok jich přibývá kolem 4 až 5 tisíc. Některé vozové parky přepravních společností, například České pošty, už mají více než tisíc vozidel na CNG. Podíl vozidel na CNG ve svém vozovém parku postupně zvyšuje například také přepravní služba GLS aj. „Ekologické a úsporné vozy na CNG již běžně využívají městské úřady, Policie, Hasičský záchranný sbor, zdravotnická zařízení atd. CNG jako alternativní palivo je nyní nejoblíbenější. Rychlému růstu počtu vozidel na CNG přispívají i pobídky a dotace,“ dodává Jiří Šimek z ČPS. Naposledy Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vyhlásilo v ČR výzvu pro kraje a obce. Podpora pro osobní vozy na CNG s celkovou hmotností do 3,5 tuny činí 50 tisíc korun. Dalších 10 tisíc korun může být poskytnuto na ekologickou likvidaci starého vozu. Pro žadatele z řad obcí, krajů a jimi řízených organizací je připraveno jen pro vozy na CNG celkem 20 milionů korun (cca 400 vozidel na CNG). Příjem žádostí nyní běží až do 31. března 2017, např. město Ostrava již informovalo, že podá žádost na 18 vozidel na CNG. Pro příští rok MŽP uvažuje, že by mohla být finanční podpora vozidel na CNG nastavena pro kohokoliv.