Dva roky po zisku prvního titulu mezi jezdci v seriálu DTM triumfoval jezdec týmu BMW Motorsport Marco Wittmann (D) také v sezoně 2016. Jako oslavu tohoto triumfu připravilo BMW M speciální edici BMW M4 DTM Champion Edition (kombinovaná spotřeba: 8,5 l/100 km; emise CO2: 199 g/km*). V porovnání se standardním BMW M4 má tato na 200 kusů limitovaná edice výkon zvýšený o 51 kW/69 k na celkových 368 kW/500 k. Točivý moment 600 N.m vzrostl o 50 N.m. Automobily mají upravenou nejen poháněcí soustavu, ale také podvozek a v neposlední řadě rovněž design s motivy BMW Motorsport.
BMW M4 DTM Champion Edition se vyznačuje působivými dynamickými parametry, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne během pouhých 3,8 s a nejvyšší rychlost je omezena na 305 km/h. Těchto parametrů bylo dosaženo mimo jiné i technikou vstřikování vody do spalovacích prostorů, aplikovanou již u řadového šestiválce modelu BMW M4 GTS. Vstřikovaná voda ochlazuje spalovací prostory, a tím zvyšuje výkon o 16 procent v porovnání se standardními jednotkami.
Nezaměnitelný exteriér inspirovaný závodními vozy DTM. Edice BMW M4 DTM Champion Edition je k dispozici výhradně v bílé barvě Alpine White. Vzhled upravený lepicími fóliemi odkazuje na design závodních vozů DTM týmu BMW Motorsport. Svět motoristického sportu se v podobě nové edice odráží také doplňky z uhlíkového kompozitu, ať se jedná o nástavce předního nárazníku, včetně krajních aerodynamických prvků, kryty vnějších zpětných zrcátek, boční prahy, zadní difuzor, nebo velký přítlačný spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Ryzí závodní atmosféra prvotřídně zpracovaného interiéru. Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena skořepinová sedadla M Carbon z uhlíkového kompozitu, čalouněná exkluzivní kombinací Alcantary a kůže Merino. Alcantara je použita také na sportovním volantu M, doplněném uprostřed šedým ozdobným proužkem. V zadní části nahradil zadní sedadla bílý integrovaný ochranný rám.
Rozsáhlé úpravy pro ještě vyšší jízdní dynamiku. V porovnání se standardním provedením se BMW M4 DTM Champion Edition v rámci zvýšení jízdní dynamiky zaměřuje na další snižování hmotnosti. Z uhlíkových kompozitů tak není vyrobena pouze střecha, ale také kapota motoru, nosník přístrojové desky a zadní difuzor. Sportovní výfuková soustava se specifickým tlumičem je doplněna dvěma páry titanových koncovek výfuku.
Optimální kontakt s povrchem vozovky zajišťují vysokovýkonné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměry 265/35 R 19 vpředu a 285/30 R 20 vzadu, navržené pro použití na závodních okruzích. Jsou obuty na kolech v designu 666 M, lakovaných v matně šedé barvě Orbit Grey. Mimořádné brzdné výkony poskytují brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Integrované pružicí a tlumicí jednotky umožňují mechanické nastavování charakteristiky pro fázi stlačování i roztahování, takže se mohou přizpůsobit individuálnímu vkusu řidiče.
Edici BMW M4 DTM Champion Edition již lze objednávat. Produkce je omezena na 200 kusů určených pro celý svět.