Nový Opel Ampera-e definitivně eliminuje největší slabinu elektromobilů – omezený dojezd. Podle nového evropského testovacího cyklu NEDC (New European Driving Cycle), který se stává standardem pro porovnávání jízdního dosahu různých automobilů, dokáže nový elektromobil značky Opel snadno překonat magickou hranici dojezdu 400 kilometrů bez nutnosti dobíjet akumulátory (předběžné údaje dle NEDC). To staví nový Opel Ampera-e do úplného čela jeho segmentu. Například konkurenční BMW i3 (i v případě, že je vybaveno na přání dodávaným větším akumulátorem 33 kWh) ujede podle NEDC jen 300 km. Nissan Leaf zvládne 250 km, Renault Zoe 240 km a VW e-Golf jenom 190 km. Nový Opel Ampera-e tak ujede nejméně o 25 procent více km než nejbližší konkurent a to z něj dělá doslova revoluční elektromobil.
V praxi se samozřejmě akční rádius v běžném provozu může lišit od hodnot dosažených v testovacím cyklu NEDC, protože do hry vstupují takové faktory, jako jsou charakter silnice, počasí, jízdní styl řidiče nebo zatížení vozu. I tak lze ale konstatovat, že v běžném provozu Ampera-e snadno překoná vzdálenost 300 km na jedno nabití. Novinka ze stáje automobilky Opel se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Paříži dne 1. října 2016.
„S modelem Ampera-e nabízíme zákazníkům elektromobil vhodný pro každodenní nasazení v běžném provozu. Nový Opel Ampera-e bude na prvních trzích k dispozici od jara příštího roku. Opel Ampera-e není luxusem, není hračkou, není určen pro roli druhého vozu do rodiny… Opel dokazuje, že díky inovativním technologiím může být elektromobilita dosažitelná širokým vrstvám zákazníků a Opel tak demokratizuje elektromobilitu,“ říká šéf automobilky Opel Dr. Karl Thomas Neumann.
Celkem 4,17 m dlouhá Ampera-e nezaujme ovšem pouze svým dlouhým dojezdem. Poskytuje totiž také dost místa pro pohodlné cestování pěti cestujících a zavazadlový prostor o objemu 381 litrů, což je více, než dokáže nabídnout běžný vůz této velikostní kategorie. Tajemství prostorného interiéru se ukrývá v promyšlené integraci sady akumulátorů do struktury vozu. Sada akumulátorů je uložena pod podlahou a je prostorově přesně přizpůsobena tvarům vozu, takže nezabírá místo pro cestující ani náklad. Sada akumulátorů sestává z 288 lithium-iontových článků s celkovou kapacitou 60 kWh – akumulátory byly vyvinuty ve spolupráci s renomovanou firmou LG Chem.
Požitek z jízdy: Sprinter, který umí rekuperovat energii
Nový Opel Ampera-e zaujme dynamickým zrychlením, ve kterém si nezadá se sportovními vozy. To je zásluha především mohutného točivého momentu 360 N.m, který je k dispozici od okamžiku, kdy se začnou otáčet kola vozu. Kompaktní elektromobil zrychlí z 0 km/h na 50 km/h za pouhé 3,2 sekundy. Tzv. pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h, které je velmi důležité pro bezpečné předjíždění, Ampera-e zvládne za pouhých 4,5 sekundy (předběžné údaje). Maximální rychlost je v zájmu co nejdelšího dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h. Výkon trakčního elektromotoru činí 150 kW/204 k.
Ampera-e dokáže v určitých režimech jízdy i dobíjet svůj akumulátor – jakmile řidič v běžném módu „Drive“ uvolní pedál akcelerátoru a vůz jede setrvačností, začne elektromotor fungovat jako generátor a rekuperuje energii do zpět akumulátorů. Brzdný účinek elektromotoru se zvýší při volbě režimu „Low“, kdy se zintenzivní i rekuperace energie. Řidič může prostřednictvím páček na zadní straně volantu snadno navolit také režim maximální rekuperace „Regen on Demand“. Brzdný moment elektromotoru v režimech „Low“ a „Regen on Demand“ je tak výrazný, že v běžném režimu nemusí řidič téměř vůbec používat pedál provozní brzdy.
Stále ve spojení: OnStar a integrace chytrého telefonu
Skvělá digitální konektivita je další charakteristickou vlastností nového elektromobilu Opel Ampera-e, který dostal informační a zábavní systém IntelliLink nejnovější generace i asistenční systém Opel OnStar, který nabízí mj. širokou škálu asistenčních služeb či výkonný hotspot Wi-Fi pro až sedm účastníků. Díky aplikacím Apple CarPlay a Android Auto je možné propojit informační a zábavní systém IntelliLink s chytrým telefonem cestujících, takže ti mají např. přístup ke své oblíbené hudbě.