AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
BusPoint
Siems & Klein

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nové modely Audi A5 a S5 Sportback

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback

Nový vzhled, vyšší hospodárnost a velmi prostorný interiér. Alternativní pohon: Audi A5 g-tron jezdí na e-gas, zemní plyn nebo benzin. Výbušná síla: Audi S5 s výkonem 354 k a točivým momentem 500 N.m.

Po sedmi letech přichází na start druhá generace modelu Audi A5 Sportback. Pětidveřové kupé spojuje elegantní, emocionální design s vysokou funkčností a mimořádným komfortem v interiéru. Rodinný automobil nabízí vrcholnou úroveň síťového propojení a nejnovější funkce v oblasti informačních a zábavních systémů. Nová generace navíc disponuje zcela nově vyvinutým podvozkem, výkonnými motory a inovativními asistenčními systémy. S5 Sportback dostal do vínku nový šestiválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem se suverénním výkonem 354 k a točivým momentem 500 N.m Poprvé je model A5 Sportback nabízen také ve verzi g-tron s bivalentním pohonem na Audi e-gas, zemní plyn nebo benzin.

Vnější design

Designéři Audi uvedli při navrhování nového modelu A5 Sportback v dokonalý soulad emocionální tvary a atleticky napnuté plochy. Prodloužený rozvor, krátké převisy a dlouhá kapota zasahující do stran a doplněná charakteristickým vyboulením vyjadřují dynamiku pětidveřového kupé. Maska chladiče Singleframe je ztvárněna trojrozměrně a je výrazně nižší a širší než u předchůdce.

Zvlněná ramenní linie propůjčuje modelu A5 Sportback emocionální eleganci. Je ještě výraznější než u předchůdce a trojrozměrně propracovaná. Díky tomu vzniká hra světla a stínu. Výrazná klenutí nad podběhy kol odkazují na geny modelu quattro. Záď se vyznačuje horizontálním a rovněž velmi precizním uspořádáním. Dlouhé víko zavazadlového prostoru je ukončeno charakteristickou odtokovou hranou.

Interiér

Nové Audi A5 Sportback nabízí v interiéru výrazně více místa. Interiér je o 17 milimetrů delší, šířka v úrovni ramen pro řidiče a spolujezdce vpředu se zvětšila až o 11 milimetrů a prostor pro kolena vzadu je o 24 milimetrů větší. Pro Audi typické jsou velmi kvalitní materiály, dokonalé spáry a sladěné barevné kombinace v interiéru. Horizontální uspořádání přístrojové desky vytváří pocit velkorysého prostoru. Na přání dodávané ambiente osvětlení s 30 volitelnými barvami navodí v interiéru požadovanou atmosféru.

A5 Sportback patří s objemem zavazadlového prostoru 480 litrů mezi nejlepší vozy ve své třídě. Na přání dodává Audi senzorem řízené otvírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, které je sériově elektricky ovládané.

Ukazatele a ovládání

Díky zcela novému konceptu ovládání a zobrazování včetně textového vyhledávání může řidič snadno a intuitivně ovládat veškeré funkce. Alternativou sériově dodávaných analogových kruhových přístrojů je na přání dodávaný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit. Různé možnosti zobrazování nabízejí řidiči ještě vyšší úroveň komfortu. Velký displej TFT (12,3 palce) uchvátí díky vysokému rozlišení detailní grafikou veškerých zobrazení. Na přání dodávaný průhledový displej promítá všechny důležité informace v podobě rychle čitelných symbolů a číslic na čelní okno, a snižuje tak rozptylování pozornosti řidiče od sledování dopravní situace.

Informační a zábavní systémy a Audi connect

Jako vrcholnou výbavu nabízí Audi systém MMI Navigation plus s MMI touch, který zahrnuje mimo jiné paměť typu flash s kapacitou 10 GB, mechaniku DVD, služby Audi connect po dobu tří let, až pět bezplatných aktualizací navigačních mapových podkladů a 8,3“ displej s rozlišením 1024×480 pixelů. Audi MMI Navigation plus úzce spolupracuje s mnoha asistenčními a bezpečnostními systémy.

Audi smartphone interface integruje mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android do speciálně pro ně vyvinutého rozhraní v MMI. Audi phone box připojí chytrý telefon k anténě vozidla, a zajistí tak lepší kvalitu příjmu. Kromě toho také indukčně nabíjí chytrý telefon prostřednictvím funkce bezdrátového nabíjení dle standardu Qi. Audiosystém Bang & Olufsen s novým druhem trojrozměrného zvuku zpřístupňuje prostorovou dimenzi výšky a vytváří v řidiči pocit, že sedí v koncertním sále. Jeho zesilovač o výkonu 755 W napájí 19 reproduktorů. Audi tablet slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující na sedadlech vzadu, použitelný uvnitř vozu i mimo něj.

Asistenční systémy

Nové Audi A5 Sportback se dodává s širokým sortimentem asistenčních systémů. Inteligentní kombinace různých technologií zvyšuje bezpečnost, komfort a hospodárnost. Audi zároveň činí další krok k realizaci autonomní jízdy.

Hlavní roli přitom hraje adaptivní tempomat ACC (adaptive cruise control) Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Tento systém usnadňuje řidiči řízení v pomalu jedoucí koloně až do rychlosti jízdy 65 km/h, automaticky zpomaluje a zrychluje a na silnicích v dobrém stavu přechodně zajišťuje také řízení. Předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu, který vyhodnocuje informace GPS o blízkém okolí vozidla, pomáhá cílenými pokyny šetřit palivo – v tomto segmentu se jedná o jedinečnou funkci.

Asistent pro vyhýbací manévry zasahuje v situacích, kdy řidič musí objet překážku, aby zabránil nehodě. Na základě dat z přední kamery, ACC a radarových senzorů vypočítá během zlomku sekundy vhodnou trajektorii jízdy. Nabídku završují další asistenční systémy, mezi něž patří asistent pro odbočování, parkovací asistent, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, kamerové rozpoznávání dopravních značek, Audi active lane assist a Audi side assist.

Podvozek

Široký rozchod kol a relativně dlouhý rozvor tvoří základy pro sportovně harmonické nastavení podvozku. Rozchod kol činí 1587 milimetrů vpředu a 1568 milimetrů vzadu. Rozvor je 2824 milimetrů.

Přední náprava má zdokonalenou pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce. Adaptivní tlumiče, kombinující jízdní dynamiku s komfortem, se dodávají na přání a jsou integrovány do sériového systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Nový elektromechanický posilovač řízení zvyšuje zpětnou vazbu a preciznost řízení. Na přání je k dispozici dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Motory a převodné ústrojí

Zákazníci budou mít v rámci předprodeje nové Audi A5 Sportback na výběr ze dvou motorů TFSI a tří jednotek TDI, jejichž hodnoty nejvyššího výkonu sahají od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k). V porovnání s předchůdcem snížila značka Audi spotřebu paliva až o 22 procent a zároveň zvýšila výkon až o 17 procent.

Pro každý motor je připraveno dokonale přizpůsobené převodné ústrojí, ať se jedná o šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic. Hnací síla je sériově přenášena na přední kola, na přání jsou k dispozici dvě verze pohonu všech kol quattro. Verze s motorem 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) má pohon všech kol quattro v sériové výbavě.

Nové Audi S5 Sportback zrychlí s motorem V6 Turbo z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a může v akceleraci pokračovat až do dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Součástí sériové výbavy je pohon všech kol quattro a osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Poprvé nabízí značka z Ingolstadtu bivalentní model A5 Sportback g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI dosahuje výkonu 125 kW (170 k) a může spalovat jak palivo Audi e-gas, resp. zemní plyn, tak i benzin.

Karoserie a výbava

Karoserie nového modelu Audi A5 Sportback je nejlehčí ve svém segmentu. Díky inteligentní kombinaci materiálů je o 15 kilogramů lehčí než u předchůdce. Pohotovostní hmotnost nové generace je až o 85 kilogramů nižší než u předchůdce, a její hodnoty začínají již od 1470 kilogramů bez řidiče.

Audi nabízí tento model s ještě bohatší sériovou výbavou, která byla doplněna o četné funkce. Nový koncept tří stupňů výbav rozšiřuje prostor pro individualizaci.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na trh v České republice začátkem roku 2017. Ceny na českém trhu nebyly zatím stanoveny.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.
Siems & Klein
Interaction s.r.o.