Volkswagen rozšiřuje nabídku motorů pro nový Tiguan o dvě nové vrcholné jednotky. Zákazníci na českém trhu mohou již objednávat všestranný Tiguan s výkonným motorem 2.0 TSI (162 kW/220 k) z modelu Golf GTI, nebo s novým turbodieselem 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW/240 k, který posunuje laťku ještě výš a sportovně zaměřené řidiče nadchne extrémně dynamickými jízdními výkony.
„Nový Volkswagen Tiguan se po uvedení na český trh těší velkému zájmu našich zákazníků,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Výběr poháněcích jednotek nyní rozšiřujeme o dva nové vrcholné motory, které uspokojí i ty nejnáročnější příznivce jak benzinu, tak nafty. Obě nejvýkonnější verze Tiguanu přesvědčí nevšední kombinací všestranných schopností, komfortu, bezpečnosti a sportovní dynamiky, která nemá v tomto segmentu obdoby.“
Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI je poháněn vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikováním a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který je nejvýkonnějším turbodieselem v segmentu. Řidiči se mohou těšit na sportovní dynamiku v kombinaci s příkladnou hospodárností. Tiguan BiTDI zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 228 km/h. Maximální točivý moment 500 N.m, který je dostupný v rozsahu otáček od 1750 do 2500 1/min, je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol 4Motion. Vrcholné TDI přitom spotřebuje v průměru 6,4 l/100 km (emise CO2 167 g/km). Vnitřní síla modelu Tiguan BiTDI se zrcadlí v jeho designu. Jednoznačným rozpoznávacím znakem na zádi jsou totiž výrazné lichoběžníkové koncovky výfukové soustavy, jimiž se nejvýkonnější Tiguan odlišuje od ostatních zástupců této modelové řady.
Vyšší úroveň dynamiky slibuje také motor 2.0 TSI s výkonem 162 kW/220 k. Tato jednotka, známá z modelu Golf GTI, propůjčuje nyní sportovní charakter také modelu Tiguan, který s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 220 km/h. Maximální točivý moment 350 N.m je k dispozici mezi 1500 a 4000 1/min. Rovněž motor 2.0 TSI je sériově nabízen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.
Oba motory lze objednávat ve spojení s výbavovou linií Highline, která sériově zahrnuje mimo jiné adaptivní regulaci podvozku DCC, zadní kameru Rear Assist, adaptivní tempomat ACC s funkcí Front Assist a nouzovým brzděním City, virtuální panel přístrojů Active Info Display s 12,3“ displejem a barevným multifunkčním ukazatelem, bezklíčkový přístupový systém Keyless Access, 18“ kola „Kingston“ z lehké slitiny, samozacelující se pneumatiky s rozměrem 235/55 R 18, komfortní sedadla Top vpředu a přední a zadní světlomety LED.