Nissan představil v Brazílii první prototyp vozidla poháněného palivovými články s pevnými oxidy (Solid Oxide Fuel-Cell, SOFC) na světě, které vyrábějí elektrickou energii z bioetanolu.
Průlomový model, 100% elektrický lehký užitkový vůz, využívá reakce kyslíku s různými palivy, včetně etanolu a zemního plynu, pro vysoce efektivní výrobu elektrické energie.
Prezident a CEO společnosti Nissan Carlos Ghosn uvedl: „Elektrické palivové články na biopalivo nabízejí dopravu, která nezatěžuje životní prostředí. Představují též podporu už existující infrastruktury a umožňují lokální výrobu energie. V budoucnu se elektrické palivové články na biopalivo stanou uživatelsky ještě přívětivějšími. Se směsí etanolu a vody se manipuluje lépe a bezpečněji než s většinou ostatních paliv. Protože tato technologie nevyžaduje budování nové infrastruktury, představuje obrovský potenciál pro podporu růstu trhu.“
Prototyp elektromobilu poháněného palivovými články je součástí trvalé snahy Nissanu o vývoj vozidel s nulovými emisemi a nových automobilových technologií, včetně systémů autonomního řízení a konektivity. Nissan již nabízí nejprodávanější vůz s nulovými emisemi na světě, LEAF, a je průkopníkem systémů inteligentní mobility, které budou implementovány v řadě vozidel v průběhu příštích let.
Prototyp jezdí na 100% etanol, který je využíván k nabíjení akumulátoru o kapacitě 24 kWh, umožňujícího dojezd více než 600 km. Nissan bude s tímto prototypem provádět další provozní testy na veřejných silnicích Brazílie.
Výzkum a vývoj elektrických palivových článků na biopalivo oznámil Nissan již v červnu. Hnací ústrojí je čisté a vysoce účinné, zajištění dodávek paliva, jímž je 100% etanol nebo směs etanolu a vody, je bezproblémové. Emise mají neutrální bilanci CO2 a jsou stejně čisté jako atmosféra kolem nás, neboť se stávají součástí přirozeného koloběhu CO2. Elektrické palivové články na biopalivo nabízejí rovněž svižnou akceleraci a tichou jízdu elektromobilu, stejně jako nízké provozní náklady, přičemž se pyšní stejnou dojezdovou vzdáleností jako vozidla se spalovacími motory.
Bioetanol se vyrábí zejména z cukrové třtiny a kukuřice. Tato paliva jsou běžně k dispozici v zemích Severní i Jižní Ameriky, kde existuje široce zavedená infrastruktura. Díky snadné dostupnosti etanolu a nízké hořlavosti směsi etanolu a vody není systém závislý nebo limitovaný stávající infrastrukturou nabíjecích stanic, což velmi usnadňuje jeho zavádění na trh. V budoucnu budou moci lidé zastavit v obchodě a koupit si palivo přímo u pultu.
Ve snaze o automobilový svět s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných nehod Nissan i nadále podporuje rozvoj inteligence vozidel a jejich elektrifikaci. Motto značky Nissan „Innovation that Excites“ přichází ruku v ruce s vizí inteligentní mobility. Ta se soustředí na způsob, jakým jsou vozidla napájena, poháněna a stávají se součástí společnosti, přičemž poskytují ještě příjemnější zážitky z jízdy.
Elektrické palivové články na biopalivo umožňují realizovat koncept Nissan Intelligent Power, který vedle vyšší účinnosti a rozsáhlejší elektrifikace vozidel následuje i cestu požitku z jízdy. Do tohoto konceptu patří rovněž elektromobily s akumulátory, Nissan LEAF a Nissan e-NV200, a systém e-Power, jehož spalovací motor je doplněn exkluzivním vysokovýkonným elektromotorem a generátorem elektrické energie.
Nissan bude svým zákazníkům i nadále nabízet hodnotu, která tkví jak v používání systémů umožňujících získávat elektrickou energii z rozmanitých druhů paliva, tak v řešení otázek spojených s infrastrukturou dodávek energie v každé oblasti světa.