Divize BMW M vyvinula exkluzivní speciální edici celosvětově nejúspěšnějšího vysokovýkonného manažerského sedanu. Nabídka BMW M5 dostává další nový náboj. BMW M5 „Competition Edition“ se s motorem o výkonu zvýšeném na 441 kW/600 k a točivým momentem 700 N.m řadí k nejvýkonnějším sériovým vozům BMW všech dob (kombinovaná spotřeba paliva: 9,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 231 g/km). BMW M5 „Competition Edition“ je se standardně dodávanou dvouspojkovou převodovkou M DCT Drivelogic schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během 3,9 s. Pro BMW M5 „Competition Edition“ je charakteristický individualizovaný vzhled, paket Competition a velké množství doplňkové výbavy. Výroba této edice je pro celý svět omezena na 200 kusů, což těmto vozům dodává mimořádnou hodnotu.
Více výkonu a dále zlepšená obratnost.
Srdcem BMW M5 „Competition Edition“ je známý vysokootáčkový osmiválec 4,4 litru s unikátní technologií BMW M TwinPower Turbo s kříženým sběrným výfukovým potrubím. Zvýšený plnicí tlak a s ním související další úpravy zajistily ve srovnání se standardním provedením navýšení výkonu o 29 kW/40 k na celkových 441 kW/600 k. Současně byl o 20 N.m posílen točivý moment na celkovou hodnotu 700 N.m.
Výkonnější motor je sladěn s paketem Competition, který je standardní výbavou BMW M5 „Competition Edition“ a významným způsobem zlepšuje obratnost automobilu. Paket Competition charakterizuje snížení světlé výšky o 10 mm a současně použití pružin, tlumičů a stabilizátorů s tvrdší charakteristikou. Na tyto změny navazuje i upravená charakteristika aktivního diferenciálu M, který účinně podporuje trakci. Větší ochotu k zatáčení a přesnost v zatáčkách zajišťuje řízení Servotronic se specifickým naladěním M a přímějším nastavením řídicí jednotky. Změnám v jízdním projevu je přizpůsobeno také nastavení stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control). Zejména ve spojení s keramickými brzdami M vyztuženými uhlíkovými vlákny přináší BMW M5 „Competition Edition“ pro vozy M typickou jízdní dynamiku, stejně jako schopnost jízdy v běžném provozu i na závodním okruhu.
Exkluzivní a sportovní vzhled.
BMW M5 „Competition Edition“ dává svůj mimořádný potenciál jasně najevo, i když stojí na místě. Sportovně elegantní linie BMW M5 nejlépe vynikne v metalických barvách Carbon Black a Mineral White – v každé z nich vznikne přesně 100 kusů. Ztělesněním mimořádné obratnosti jsou také kovaná a leštěná kola M s dvojitými paprsky v provedení Jet Black s pneumatikami různých rozměrů pro přední a zadní nápravu (vpředu 265/35 ZR 20, vzadu 295/30 ZR 20). Speciálními doplňky jsou díly M Performance z uhlíkového kompozitu, konkrétně zadní difuzor, odtoková hrana víka zavazadlového prostoru a kryty vnějších zpětných zrcátek. Na leskle černých lamelách masky chladiče i na ozdobných prvcích na bocích za předními koly jsou nápisy „M5 Competition“, které dokreslují prémiový vzhled této speciální edice.
Dojem vysoké kvality se sportovními akcenty v interiéru.
Také interiér podtrhuje unikátnost BMW M5 „Competition Edition“. Příkladem jsou v tomto směru dekorační lišty z uhlíkového kompozitu. Před spolujezdcem je na jedné z nich umístěno logo „M5 Competition 1/200“, označující nejen dynamické kvality vozu BMW M5 „Competition Edition“, ale také skutečnost, že vznikne pro celý svět pouze 200 kusů. Pro vnitřní prostor je typické celokožené čalounění černou kůží Merino Black s kontrastním prošíváním Opal White a černými koberci Anthracite s koženým obšitím v bílé barvě Merino Opal White. V BMW M5 „Competition Edition“ sedí řidič i spolujezdec vpředu na multifunkčních sedadlech M, jejichž rozsáhlé možnosti elektrického nastavování zajišťují dokonalý kompromis mezi komfortem a sportovní boční oporou. Exkluzivitu posilují taktéž bíle provedené nápisy „M5“ na opěrkách hlavy.
Mezi další speciality výbavy, jež podtrhují výkonnost ultimativního manažerského sedanu, patří například hudební aparatura Bang & Olufsen High End Surround Sound s celkovým výkonem 1200 W, BMW Head-Up Display, systém komfortního přístupu, varování při nechtěném opuštění jízdního pruhu nebo volitelně dodávaný Driving Assistant, vyhřívaná přední sedadla či sklopná opěradla zadních sedadel.