Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. Segment C byl vždy největší a nejrozmanitější. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5krát.V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.
SUV je skutečným ztělesněním moderního automobilu, je majestátní, technologický, vzbuzuje emoce a osobní potěšení. SUV zdůrazňuje status svého majitele a nabízí hodnoty, které jsou v souladu s dobou. Představuje nejen realizaci snahy po osobním projevu, ale také chuť ukázat vlastní úspěch. Demonstruje rovněž touhu po cestování a nových zážitcích, i když tato představa terénního auta, které se vydává do divočiny, patří spíše do světa fantazie. Dnešní řidiči totiž od svého vozu očekávají především to, že jim obohatí zážitek z jízdy, že se čas strávený za volantem, který je dnes příliš často vnímaný jako nezbytná všední záležitost, promění v čas plný zážitků, emocí a sdílení. Že interakce s vozem bude intuitivní a probouzející smysly, jako by auto chápalo potřeby posádky a bylo schopné se jim přizpůsobit. A že nabídne příjemný interiér, který půjde upravit na míru a bude stejně pohodlný jako vlastní domov. A jaký vůz splňuje tato přání nejlépe? „Sport Utility Vehicle“, SUV, které již překročily hranice svého pojmenování a budují si vlastní svět.
Výrobci po celém světě reagovali na poptávku a nyní je k dispozici nepřeberné množství modelů SUV. Zážitek z jízdy ve vozech SUV je však málokdy na úrovni očekávání. Výzva, která stojí před značkou Peugeot, je tak obrovská: jde nejen o to, začlenit všechny principy segmentu, ale zejména nabídnout homogenní, moderní, elegantní a inteligentní celek.
Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem žádaný produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům, při jehož koncepci využila to nejlepší ze svého know-how. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®.
Dechberoucí styl interiéru
Sednout si do nového SUV Peugeot 3008 je jako vstoupit do nového, překvapivého, originálního a luxusního světa. Pohled okamžitě upoutá úžasná, téměř futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který zcela převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče.
Volant je ještě kompaktnější. Získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Velká pozornost byla věnována výběru materiálu a péči o detail. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží, jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky. To vše mu dodává kvalitnější a atraktivnější vzhled.
Velký 8“ dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – velmi elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3“ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd. Vzhled každé konfigurace podtrhuje bohatá animace, která je pastvou pro oči.
Vývoj systému Peugeot i-Cockpit® zde však nekončí. Vzhledem k tomu, že jednou ze základních hodnot značky Peugeot jsou emoce, posunuly se smyslové hranice ještě dále. Nové SUV Peugeot 3008 tak jednoduchým stisknutím speciálního vypínače – umístěného vedle páčkových přepínačů – umožňuje zapnout systém i-Cockpit® Amplify, který funguje jako skutečný „dirigent“, jenž dokáže zlepšit zážitek z jízdy. Díky němu se okamžitě probudí téměř všechny smysly:
- Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
- Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
- Hmat, s vícebodovou masáží v sedadlech (až pět programů);
- Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu.
Zrak, hmat a sluch posádky si navíc stejně jako ve voze Peugeot 308 přijdou na své díky specifickým vlastnostem paketu Driver Sport Pack.
Řidiči se tak nabízí opravdový gejzír pocitů, díky nimž může emoce za volantem prožít do větší hloubky. Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.
K zážitkům na palubě přispívá i bohatě vybavený interiér, který ještě více zintenzivňuje úroveň kvality a modernost interiéru. Materiály prošly pečlivým výběrem a jejich zpracování je nekompromisní. Najdeme zde kůži, řadu saténově chromovaných prvků, velké karbonové nebo textilní ozdobné plochy… Textilie inspirované stylem „home design“ se objevují na dveřních panelech, stropě, sloupcích čelního skla a dokonce na místech, kde se v automobilech běžně nevyskytují, jako je lišta palubní desky… Celek je velmi moderní a příjemný.
Inspirující design exteriéru
Design interiéru nového Peugeotu 3008 je na trhu jedinečný. Koncepce je velmi zdařilá, kvalita provedení vysoká a technologie ve voze velice slibné. Pocit z interiéru je přenesen i vně vozu. Nový Peugeot 3008 je nápadný a překvapuje silou svého charakteru. Účinek je intenzivní, jasný a samozřejmý: jde o SUV. Nový Peugeot 3008 nabízí všechny vlastnosti, které k tomuto typu vozu patří:
- Vertikální přední maska,
- Dlouhá plochá kapota,
- Vyšší linie karoserie,
- Široké ochranné lišty (nárazníky, podběhy kol, prahy dveří),
- Velká kola,
- Větší světlá výška,
- Profilované střešní lišty.
Nové SUV Peugeot 3008 se však jen s tímto nespokojuje. Přidává smysl a emoce pro výsledný celek. Z vozu totiž především vyzařuje pocit harmonie, vyváženosti proporcí, správného dávkování. Design se inspiroval bezmeznou kreativitou designérů.
Přední vertikální maska je velmi výrazná, vyzařuje z ní pocit síly, až agresivity šelmy. Linie jsou čisté, jasné a vyvážené. Tón udává široká maska chladiče s chromovanými ploškami. Uprostřed hrdě trůní logo značky – lev harmonických proporcí. Vůz má díky halogenovým světlometům pronikavý pohled šelmy. Pokud jsou světlomety opatřeny kompletně diodami LED (za příplatek), je pohled ještě výraznější. Najdeme zde mnoho širokých přívodů vzduchu. Expresivita této přední masky si žádá sebevědomí svého vlastníka a pocit sounáležitosti se značkou. Jde o opravdový Peugeot!
Dlouhá horizontální kapota je žebrovitá a celému vozu dodává robustnost. Pokračuje vzpřímenějším čelním sklem, které je umístěno za osou přední nápravy a bočně je doplněno chromovanou lištou v přímém prodloužení světlometů. Tento boční podpis, který je připomínkou koncepčního vozu Peugeot HX1, dynamizuje přední profil a ještě zvyšuje elegantní moderní vzhled vozu.
Podokenní linie je vyšší, poměr lakovaných/prosklených ploch se výrazně zvýšil, ale z linie vyzařuje elegance a plynulost. Výsledkem je štíhlejší profil. Vyšší linie kapoty pokračuje žebrovím se zabudovanými klikami dveří, vůz je protaženější a získal finesu a styl. Jde o skvěle proporčně pojatý vůz, který působí méně masivně a méně vysoce než většina jeho konkurentů. Jak toho designéři Peugeot dosáhli? Částečně tím, že vůz vybavili – za příplatek od 2. stupně výbavy – černě lesklou střechou s nerezovou lištou zasahující až k zadnímu spoileru. Tato střecha „Black Diamond“ představuje klíčový stylový prvek celé koncepce vozu, kterému dodává větší osobitost, dynamiku, modernost a statut.
Boční ochranné lišty, velká kola, střešní nosiče, vše je provedeno s důmyslnou směsicí charakteru a sofistikovanosti. Díky všem těmto prvkům je výsledkem vysoce moderní až futuristické dílo, které se vyhnulo stylovým kompromisům.
Překvapení pokračuje i vzadu, kde opět najdeme čistý a velmi moderní design. Pod šikmým zadním sklem jsou do černě lesklé horizontální lišty zabudované opalescenční zadní světla s diodami LED, které vytvářejí tři drápy značky, díky nimž je vizuální podpis Peugeot jasně identifikovatelný, a to ve dne i v noci.
Ať už se na nové SUV Peugeot 3008 podíváte z jakéhokoliv pohledu, na první pohled vás upoutá vysoká kvalita. K tomuto celkovému dojmu přispívá řada faktorů: přesnost zarovnání spojů, chromované prvky důmyslně rozmístěné po celém voze, dvoubarevná karoserie atd. Peugeot 3008 je atraktivní, promyšlený a vkusný. Díky svému vzhledu působí jako jeden z nejmodernějších SUV na trhu.
Vynikající zážitek z jízdy…
Pověst značky Peugeot, pokud jde o zážitek z jízdy, je již dobře zavedená, dovednost vývojových inženýrů značky spočívá ve schopnosti neustále přicházet s vozy umožňujícími nejpříjemnější řízení na trhu. V případě SUV však není úkol malý: větší světlá výška, zvýšené těžiště i pozice při řízení. V této kategorii vozů je volba stylu často na úkor řízení. V tomto případě však pocítíte kouzlo hned od začátku. Jízdní vlastnosti jsou dokonalé, řízení je přesné, pocit mrštnosti a bezpečnosti, všechno je tak, jak má být. Jde o výsledek dlouholetých zkušeností a nejefektivnějších moderních technologií.
Nový Peugeot 3008 dosahuje díky nové platformě EMP2 a uznávaným dynamickým vlastnostem rovnováhy mezi komfortem a jízdní stabilitou, jaké se v segmentu C SUV nevidí. Nápravový systém je vhodný pro každý motor, výsledkem je jízda odpovídající reputaci značky. Platforma rovněž přispívá k dalšímu snižování hmotnosti, tedy k nižší spotřebě, lepší pasivní bezpečnosti a vyšším výkonům.
Nový Peugeot 3008 je skutečné SUV, a jako každé správné SUV je schopný vyjet do terénu. K tomu mu napomáhá především Advanced Grip Control. Tento systém posílené mobility nabízí:
- vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole;
- speciální pneumatiky 18“ M+S (Mud & Snow);
- Hill Assist Descent Control (HADC), nová funkce pomáhá při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích. Tato funkce se spouští speciálním tlačítkem na středové konzole.
Řidič i posádka si tak mohou jízdu užívat. I ty nejkratší a každodenní cesty jsou bohatší o nové zážitky. Nový Peugeot představuje pozvání k cestě v prvotřídních podmínkách, které zajišťuje dokonalá akustická izolace a řada prvků komfortní výbavy, ve většině případů přesahující standardy trhu:
- přední obepínající sedadla vybavená za příplatek pneumatickým masážním systémem s 8 kapsami;
- velká panoramatická otevíratelná střecha s protisluneční clonou a světelnými lištami;
- Hi-Fi systém Premium FOCAL® od významného francouzského výrobce audiosystémů.
Peugeot tak v exkluzivní spolupráci s luxusní značkou FOCAL® nabízí jako první na světě ve voze továrně zabudovaný Hi-Fi systém s technologií FOCAL®.
… podporovaný bohatou nabídkou podpůrných prvků řízení…
Řidič zažívá radost z řízení, kterou umocňuje kompaktní volant, a díky mnoha podpůrným prvkům řízení může naplno využít dynamických vlastností SUV. Tyto systémy označované ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) nejnovější generace minimalizují zdroje nebezpečí na silnici. Zahrnují celou řadu bezpečnostních prvků:
- Nouzové automatické brzdění (Active Safety Brake) a varování před rizikem kolize (Distance Alert);
- Aktivní výstraha při opuštění jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning);
- Varování před snížením pozornosti řidiče;
- Automatické přepínání dálkových světel;
- Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti;
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop (automatická převodovka);
- Aktivní systém sledování mrtvého úhlu.
V městském provozu má řidič k dispozici další podpůrné prvky pro určité manévry, jako je Visio Park (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Park Assist.
… a nepřetržitou konektivitou.
Nový Peugeot 3008 je stejný jako jeho řidič: žije s dobou. Odpovídá tak jeho potřebě zůstat za volantem připojený a mít přístup k internetu a navigaci díky výbavě, jako je funkce Mirror Screen, nabíjení telefonu indukcí (přístroje kompatibilní s normou Qi) nebo 3D on-line navigace.
Navigace 3D je opět o něco realističtější, nabízí zobrazení budov a památek s přihlédnutím k profilu terénu. Pomocí ovladače na volantu lze přenést zobrazení pro snadnější prohlížení z dotykového displeje na digitální obrazovku vyvýšeného přístrojového panelu. Služba TomTom® Traffic ukazuje v reálném čase informace důležité pro řízení: lokální informace o počasí, umístění parkovišť, čerpacích stanic atd. Za příplatek je rovněž možné přihlásit se k odběru zobrazování rizikových oblastí TomTom® a získat spolehlivé informace o trvale nebo dočasně nebezpečných oblastech, které do systému hlásí ostatní řidiči.
Funkce Mirror Screen umožňuje duplikovat displej chytrého telefonu na dotykový displej automobilu a využívat tak co nejlépe jeho aplikace. Je kompatibilní s protokoly MirrorLink (telefony Android), Android Auto a Apple CarplayTM (iPhone 5 a následující verze). Jednoduchým stisknutím tlačítka na volantu se spustí hlasové ovládání prostřednictvím telefonu (Android S-Voice a Apple Siri). Řidič nemusí spustit oči ze silnice a zcela bezpečně se mu otevírají nové možnosti: volání, výběr hudby, čtení a odesílání textových zpráv, informace o trasách.
Balíček Peugeot Connect ještě více rozšiřuje možnosti nových technologií, a to hned ve třech oblastech: navigace, bezpečnost (Peugeot Connect SOS & Assistance) a údržba (služby ke stažení v rámci paketů Peugeot Connect).
Všechny tyto informace jsou řidiči podávány co nejjednodušším a nejintuitivnějším možným způsobem. Rozhraní používaná v novém Peugeotu 3008 umožňují používat tyto funkce v klidu a bezpečí.
Inteligentní koncepce pro praktické využití
Inteligentní koncepce se neomezuje jen na to, aby posádce nabídla nejlepší komfortní a bezpečností výbavu na trhu. Nový Peugeot 3008 umožňuje cestujícím prožít nezapomenutelné okamžiky, a musí proto zaručit maximální multifunkčnost. Obrovská modularita a důmyslná funkčnost byly promyšleny tak, aby vůz dokázal splnit veškerá očekávání a dokázal zvládat všechny situace. Převážíte objemný náklad? Sklopitelná lavice dělená v poměru 2/3–1/3 „Magic Flat“ dokáže vytvořit po složení plochou podlahu. Chcete si usnadnit nakládání nebo se na maximum věnovat volnočasovým aktivitám? Velmi originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a dokonce možnost pohodlně se na ni posadit. Převážíte obzvlášť dlouhý předmět? Po sklopení sedadla spolujezdce do vodorovné polohy můžete převážet předměty dlouhé až 3 metry. Středová loketní opěrka u zadní lavice má u všech verzí výbavy zabudovaný otvor pro převážení dlouhých předmětů, jako jsou lyže. Zavazadlový prostor může být navíc doplněn funkcí bezdotykového otevírání, kdy stačí vsunout nohu pod zadní nárazník a dveře opatřené motorkem se samy otevřou nebo zavřou. Důmyslnost nového Peugeotu 3008 se tak ukazuje ve všech konfiguracích.
Vůz navíc využívá vylepšené architektury. S vnějšími rozměry na průměrné úrovni trhu nabízí jedny z největších objemů interiéru, jaké jsou v segmentu k vidění.
Objem zavazadlového prostoru i prostornost kabiny se oproti předchozí generaci výrazně zlepšily. Zavazadlový prostor o objemu 520 l (měřeno metodou VDA 210) má jeden z nejnižších prahů ve své kategorii.
Tato optimalizovaná architektura přináší i zásadní úsporu hmotnosti. Příznivé účinky nové platformy EMP2 spojené s vynikající optimalizací poměru hmotnost/vnější rozměry/výbava na všech úrovních přinesly průměrnou úsporu hmotnosti o 100 kg oproti předchozí generaci. Nejlehčí verze vozu nový Peugeot 3008 tak váží 1325 kg u zážehové verze a 1375 kg u vznětové verze.
Řada silných a úsporných motorů
Vylepšená architektura vozu a snížení jeho hmotnosti jsou významnými faktory v neustálé snaze o snižování spotřeby paliva a emisí CO2. To však není vše. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat vynikající A x Cx = 0,76 m2 (u nejlepších verzí). K účinnosti vozu nový Peugeot 3008 přispívá i použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem (UBRR) na 17“, 18“ nebo dokonce 19“ kolech (205/55 R 19).
V Evropě je nové SUV Peugeot 3008 je opatřeno výkonnými a velmi úspornými zážehovými i vznětovými motory Euro 6.1. Všechny zážehové motory jsou ve své výkonnostní kategorii „Best in Class“. Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 115 g CO2/km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 činí pouhých 129 g CO2/km. V nabídce jsou 4 motory:
- 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
- 1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
- 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
U vznětových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise na 100 a 121 g CO2/km, výkonové stupně motorů jsou 100, 120 a 150 k. 1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi tak patří mezi nejlepší motory na trhu:
- 1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
- 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
- 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
- 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
- 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Rozšířená mobilita: inovace v praxi
V situaci stále obtížnějšího přístupu do center měst si značka Peugeot vybudovala pozici poskytovatele inovativních řešení dnešních problémů mobility. Je stále jedinou značkou vyvíjející jednostopá a dvojstopá vozidla a rovněž tříkolky. Uvedení nového Peugeotu 3008 využívá k nabídce nového řešení individuální mobility:
- Skládací koloběžku s elektromotorem (e-Kick) by MICRO
- Skládací jízdní kolo s elektromotorem (e-Bike) by PEUGEOT
Tato jedinečná nabídka je určena zákazníkům, kteří hledají doplňková řešení pro snadné absolvování poslední části svých cest. Každodenní život obyvatel měst se změnil: už žádné další omezení! Vozy jsou navíc opatřeny dokovacími stanicemi, díky nimž je koloběžka e-Kick či kolo e-Bike dokonale zafixováno v zavazadlovém prostoru, je okamžitě k dispozici a během jízdy dochází k dobíjení akumulátoru.
Výroba ve Francii
Nový Peugeot 3008 se vyrábí v továrně v Sochaux, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Vůz tak bude mít od počátku nárok na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).
Nový Peugeot 3008 bude představen veřejnosti poprvé na Pařížském autosalonu 2016 a prodej po celém světě bude zahájen v říjnu.